Jan Liljeqvist och Nils Lagerlöf är nya franchisetagare för HusmanHagberg i Uppsala.

Erfarna företagsbyggare tar över HusmanHagberg i Uppsala

Jan Liljeqvist och Nils Lagerlöf är båda två duktiga fastighetsmäklare med en lång erfarenhet av både fastighetsmäkleri och företagsbyggande i bagaget. Nu har de tagit över HusmanHagberg i Uppsala och siktar på att expandera långsiktigt.

Både Jan och Nils har varit franchisetagare tidigare under annat varumärke och vet vad som krävs för att bygga ett framgångsrikt fastighetsmäklarföretag. Att den nya utmaningen skulle bli inom ett kedjekoncept var båda överens om.

-För mig är det en drivkraft att vara en del av ett lag, säger Jan. Jag är en utpräglad lagspelare och jag har stor tilltro till att vara en del av ett stort, stabilt varumärke.

-Jag håller med, säger Nils. Dessutom är det inspirerande att få vara en del av ett varumärke som växer och ökar i hela landet. Då blir det upp till oss att skapa tillväxten för HusmanHagberg i Uppsala.

-Uppsala är en fantastiskt spännande bostadsmarknad att jobba på, säger Jan. Det är en hel stor stad som vi har att ta oss an. Det gör att vi kan sätta upp långsiktiga mål och stegvis ta oss mot målen.

Exakt vilka målen är och hur vägen dit ser ut vill Jan och Nils hålla för sig själva ett tag till, men de säger att en stor del av deras tidigare framgångar har varit att deras anställda mäklare haft en hög omsättning.

-De som jobbar hos oss vet att de kommer att omsätta mycket, säger Nils. Det är idag ingen självklarhet för en mäklare att ha fullt i kalendern, men de som jobbat med oss tidigare vet att vi coachar våra medarbetare så att de blir framgångsrika. För oss som arbetsgivare är det viktigt att våra anställda kan försörja sig på sin lön, även om yrket är provisionsbaserat. Vi tror att en mäklare som har en bra ström av affärer också blir den bästa mäklaren för våra kunder.

Varför valde då den här erfarna duon just HusmanHagberg?

-Dels har varumärket en styrka, storlek och tillväxtplan som vi vill vara en del av, dels får vi fria tyglar inom konceptet att själva skapa den mäklartjänst som Uppsala som marknad kräver. Det blir den bästa av två världar, avslutar Jan.

Jim Palmquist, Försäljningschef på HusmanHagberg är glad över den nya duon i Uppsala.

-Jag bor själv i Uppsala så den här marknaden ligger mig extra varmt om hjärtat, berättar Jim. Dessutom känner jag Jan sedan länge och vet vilka enormt duktig företagsbyggare han och Nils är. Det här är precis den erfarenhet som behövs för att utveckla vår närvaro på Uppsalas bostadsmarknad. Vi önskar Jan, Nils och gänget på HusmanHagberg i Uppsala varmt lycka till på sin väg mot nya mål, avslutar Jim.

För mer information, kontakta:

Jim Palmquist, Försäljningschef HusmanHagberg AB
jim.palmquist@husmanhagberg.se

Jan Liljeqvist, Franchisetagare HusmanHagberg Uppsala
jan.liljeqvist@husmanhagberg.se

Nils Lagerlöf, Franchisetagare HusmanHagberg Uppsala
nils.lagerlof@husmanhagberg.se

Regioner

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 400 medarbetare och drygt 100 kontor  varav 6 kontor i Spanien.