Fredrik Kjell blir ny VD för HusmanHagberg Sverige.

Fastighetsmäklarkedjan HusmanHagberg storsatsar inför expansion.

Fastighetsmäklarkedjan HusmanHagberg satsar på expansion. Kedjan bygger om sin organisation och utökar ledningen som ett led i att bygga en stark plattform inför kommande satsningar i både Sverige och utlandet. Den förändring som närmast står för dörren är en ny koncernstruktur och ny VD i Sverige.

- Vi anpassar strukturen för att renodla våra olika verksamhetsområden och skapa en grund för fortsatt expansion, berättar Lennart Hagberg, grundare, delägare och hittills VD för HusmanHagberg AB. Vi får därigenom en tydligare och mer dedikerad organisation inom respektive område.

Lennart kommer i och med detta ta klivet upp till en position som koncernchef samt som VD för ett par tillväxtbolag. Samtidigt tar den tidigare försäljningschefen och vice VD:n Fredrik Kjell över posten som VD för HusmanHagberg Sverige och Mats Dahlström, den andra delägaren och grundaren, blir VD för HusmanHagberg Utland.

- HusmanHagberg är ett starkt varumärke med ett fantastiskt gäng inom kedjan och det ska bli otroligt kul att få möjlighet att vara med och forma kedjans framtid, säger Fredrik Kjell. Jag är oerhört tacksam över det förtroende som ägarna och styrelsen visat mig och är väldigt taggad inför framtiden.

HusmanHagberg startade upp sitt affärsområde utland med att etablera ett mäklarkontor i Lo Pagán på Costa Blanca i september ifjol. Därefter har expansionen fortsatt och kedjan har i nuläget totalt fyra kontor i Spanien.

- Jag ser den här förändringen som en naturlig väg att gå för att sätta ytterligare fokus på vår expansion i utlandet. Första prioritet är förstås ytterligare kontor i Spanien, men vi ser även på satsningar i andra länder, säger Mats Dahlström.

Lennart Hagberg, koncernchef
lennart.hagberg@husmanhagberg.se

Fredrik Kjell, VD HusmanHagberg Sverige
fredrik.kjell@husmanhagberg.se

Mats Dahlström, VD HusmanHagberg Utland
mats.dahlstrom@husmanhagberg.se

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 400 medarbetare och drygt 90 kontor över hela Sverige och fyra kontor i Spanien.