Per Johnler och Anna Mossberg

Fastighetsmäklarkedjan HusmanHagberg utvidgar sin styrelse och rustar inför framtiden.

HusmanHagberg har sedan starten för snart 20 år sedan alltid haft en styrelse bestående av externa styrelseledamöter tillsammans med de båda grundarna och ägarna Lennart Hagberg och Mats Dahlström.

- Vi har alltid sett våra externa ledamöters kompetens som oerhört värdefull. De bidrar med spetskompetens som vi inte själva besitter. Det har varit en av faktorerna bakom vår tillväxt och våra framgångar, säger Lennart Hagberg, delägare och VD för kedjan.

Under de senaste fem åren har ishockeyprofilen Niklas Wikegård varit en av ledamöterna. Då han nu tackar för sig, för att fokusera på egen verksamhet och rollen som sportchef i Arlanda Wings, så bestämde sig HusmanHagberg för att rekrytera inte bara en, utan två nya ledamöter.

- Vi ser ett behov av att utöka vår kompetens inom det digitala området och valde därför att utöka styrelsen. Vår bransch är väldigt digital och alltfler utvecklingsfrågor berör det digitala området, fortsätter Lennart. Därför är vi oerhört glada över att kunna presentera Anna Mossberg, affärsområdeschef på Google, som ny medlem i vår styrelse.

- Jag ser verkligen fram emot att få kliva in i styrelsen och att få jobba tillsammans med en samling kompetenta och roliga människor. Självklart hoppas jag att min bakgrund och erfarenhet skall komma till nytta för bolaget i den digitala och snabbt föränderliga marknad vi befinner oss i, säger Anna Mossberg.

Konkurrensen i mäklarbranschen är hård och det finns många utmaningar för alla kedjor. Några av utmaningarna är rekrytering av duktiga medarbetare och hur man bearbetar en trögrörlig marknad i en allt mer digital omvärld.

- Vi har en fin utveckling bakom oss, och vill självklart fortsätta att utveckla kedjan. Både genom organisk tillväxt på befintliga marknader, och genom etableringar på områden där vi ännu inte finns. Därför har är vi stolta över att kunna presentera en ny styrelseledamot som både har bred och djup erfarenhet från den största aktören i branschen och god erfarenhet från franchise som driftsform. Vår nya ledamot är Per Johnler, som både varit VD för Fastighetsbyrån och VD för Swedbank Franchise. Per har en unik branschkompetens och en fantastisk bakgrund, som vi ser fram emot att dra nytta av i vår fortsatta tillväxt, säger Lennart Hagberg.

- Mäklarbranschen står inför många utmaningar och det är roligt att vara tillbaka i branschen igen. Det ska bli spännande att få vara med och utveckla HusmanHagberg för att ytterligare stärka deras position på marknaden, säger Per Johnler.

De nya ledamöterna väldes formellt in vid bolagsstämman fredag 30 september.

Styrelse HusmanHagberg AB

Pär Bergkvist, styrelseordf
Lennart Hagberg
Mats Dahlström
Pelle Ekman
Camilla Hagberg
Per Johnler
Anna Mossberg

Lennart Hagberg

VD HusmanHagberg AB

Lennart.hagberg@husmanhagberg.se

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 350 medarbetare och drygt 85 kontor över hela Sverige.

Målet med företaget är att vara den mest uppskattade mäklaren i det område kunden vill genomföra sin affär. Huvudkontoret ligger i Stockholm och VD är Lennart Hagberg.