Första säljutbildningen med akademiska poäng inom fastighetsmäklarbranschen.

Första säljutbildningen med akademiska poäng inom fastighetsmäklarbranschen.

HusmanHagberg är först igen! Denna gång på utbildningsfronten. Igår startade HusmanHagberg som första mäklarkedja en säljutbildning som ger akademiska högskolepoäng.

-Försäljning är mäklarens absolut viktigaste område, både vad gäller kunskap och färdighet, men tyvärr är den delen ofta eftersatt i den ordinarie mäklarutbildningen. Därför har vi skapat ett nära samarbete med en professionell aktör som både utbildar nyanställda mäklare vid vår grundutbildning och nu vidareutbildar mer erfarna mäklare, säger Lennart Hagberg, VD på HusmanHagberg.

Den aktuella utbildningen är företagsanpassad i samarbete med Highlights och Business Academy Aarhus, och ger 10 högskolepoäng.

-Det känns väldigt spännande att få möjlighet att vara med och bidra till att ge deltagarna förutsättningar att utveckla sin roll som mäklare. Genom att vi arbetar med en examensrapport som är knuten till mäklarens vardag får vi en mycket praktisk och vardagsnära utbildning. Det skapar ökad affärsmässighet, berättar Robert Brederman från Highlights, utbildningsansvarig för kursen.

-Vi ser det som oerhört spännande att kunna erbjuda den här typen av vidareutbildning inom ramen för företaget. Både för att utveckla befintliga mäklare och för att attrahera nya medarbetare. En stor del av vår framgång som kedja bygger på att vara nytänkande, avslutar Lennart Hagberg.

KONTAKT HUSMANHAGBERG AB

VD HusmanHagberg AB

Lennart Hagberg, 070-580 10 46, lennart.hagberg@husmanhagberg.se

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 320 medarbetare och drygt 80 kontor över hela Sverige.

Målet med företaget är att vara den mest uppskattade mäklaren i det område kunden vill genomföra sin affär. Huvudkontoret ligger i Stockholm och VD är Lennart Hagberg.