HusmanHagberg etablerar sig med fyra nya kontor i Göteborg

"Söndagsvisningar och kvalitetsmätningar blir standard även i Göteborg"
Omsättningen på fastighetsmarknaden i Göteborg fortsätter öka och HusmanHagberg öppnar fyra kontor.
"Vår målsättning är inte att bli störst, däremot ska vi bli den mest uppskattade mäklaren i Göteborg", säger Lennart Hagberg, VD för HusmanHagberg.

Två av de nya kontoren är ursprungligen två mindre Göteborgsmäklare som valt att tillhöra mäklarkedjan HusmanHagberg. Enligt Lennart Hagberg är det en tydlig trend att små mäklare tas in i de större kedjorna.
"Men det är långt ifrån alla av de mindre mäklarna som är intressanta" säger Lennart Hagberg.

HusmanHagberg är Sveriges femte största mäklarkedja och har sedan starten för tio år sedan vuxit med i genomsnitt fem kontor per år. Företaget drivs i franchiseform vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. I och med etableringen i Göteborg har HusmanHagberg 51 kontor runt om i landet.

Bengt Eineren är nytillträdd franchisetagare för kontoret Göteborg Centrum. Bengt har arbetat som mäklare i eget företag sedan 1980 och ser bara fördelar med att vara företagare i en franchiseorganisation.
"HusmanHagberg har färdiga affärsavtal och driftskoncept som omfattar allt från annonsering till samarbeten med banker och homestyling-företag. Nu har köpare och säljare mycket större möjligheter att synas och göra bra affärer med vår hjälp."

"Förra året hade Göteborg en något lugnare utveckling av
fastighetspriserna, men de fortsätter dock att stiga. Tendensen av allt fler bostadsrätter kommer att stimulera marknaden ytterligare", säger Bengt Eineren.

"Vår franchisemodell ger engagerade medarbetare som har god lokalkännedom. I Göteborg kommer vi att fortsätta arbeta med vårt framgångsrika koncept. Bland annat kommer vi att ha söndagsvisningar, något som hittills varit sällsynt i Göteborg", avslutar Lennart Hagberg.

Läs mer om HusmanHagberg och Göteborgskontoren på www.husmanhagberg.se.

Kontakt:
Lennart Hagberg, VD
HusmanHagberg AB
Mobil: 0705 - 801 046

Bengt Eineren, Franchisetagare
HusmanHagberg AB Göteborg Centrum
Mobil: 0709 - 199 070
E-post: bengt.eineren@husmanhagberg.se

Joakim Lind, presskontakt
HusmanHagberg AB
c/o Cloudberry
Mobil: 0709 - 286 973
E-post: joakim.lind@cloudberry.se

Pressbilder:
Lennart Hagberg, VD HusmanHagberg AB

Franchisetagare HusmanHagberg AB i Göteborg:
(från vänster till höger)
1. Johan Slättberg, HusmanHagberg AB Göteborg Väster
2. Bengt Eineren, HusmanHagberg AB Göteborg Centrum och Sydväst
3. Paul Fridh, HusmanHagberg AB Göteborg Öster

Faktaruta: Homestylingtips!
! Lyft fram det bästa i bostaden, är det t.ex. ett vackert golv så dölj inte med mattor
! Gärna personligt, men inte privat
! Satsa på bra belysning
! Tänk på målgruppen - vilka vill flytta in och vad är viktigt för dem
! Tillgänglighet och flöde - möblera så att man lätt kan ta sig runt på visningen

Välkommen till HusmanHagberg i Göteborg
Helgen den 2-4 februari kl.12.00-18.00 är du hjärtligt välkommen att träffa oss i Nordstan. De 10 första kunderna som tecknar ett avtal under helgen betalar 0
kr i provision! Låga provisioner till alla som blir kunder i Nordstan.

Om HusmanHagberg
HusmanHagberg grundades 1997, då Mats Dahlström (Husman Mäklartjänst AB, Tyresö) och Lennart Hagberg (Ingemar Hagberg Fastighetsbyrå AB, Järfälla) gick samman och
bildade HusmanHagberg AB. Företaget drivs i franchiseform och omfattar idag 51 kontor med över 200 anställda från Malmö till Gällivare. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
Lokalkännedom, öppenhet, kunskap, inspiration, trygghet och god affärsetik är viktiga ledord. HusmanHagberg ska vara den mest uppskattade mäklaren i det område kunden vill genomföra sin bostadsaffär. HusmanHagbergs vd är Lennart Hagberg.

www.husmanhagberg.se