Kim Hagberg, ny styrelseledamot i HusmanHagberg-koncernen.

HusmanHagberg förstärker sin styrelse med mobil spetskompetens.

Vid bolagsstämman idag invaldes Kim Hagberg (ej släkt med grundaren) till ny styrelseledamot i HusmanHagberg-koncernen.

Kim har gedigen erfarenhet av produkt-, affärs- och verksamhetsutveckling från både strategiskt och operationellt arbete inom tekniktunga företag. Kim började sin karriär i Kanada, Frankrike och Schweiz där hon arbetade med produktledning inom telekombranschen. Sedan hon kom tillbaka till Sverige har Kim haft ledande positioner inom affärs- och verksamhetsutveckling såsom Business Consultant Tietoenator, Head of Mobile Consumer Telia Sverige, VP, Global Product Management TeliaSonera samt Director, Group Product Management Tele2.

- Vi har länge varit framkant, som en av få i branschen, med att arbeta med en mycket kompetent extern styrelse, säger Lennart Hagberg, koncernchef HusmanHagberg. Vi är väldigt glada att Kim tackade ja till att jobba med oss, då styrelsen har en viktig roll i vårt expansionsarbete.

- Det ska bli roligt att få börja jobba med HusmanHagberg, som är ett spännande företag i en bransch under förändring. Jag ser fram emot att bidra med mina erfarenheter inom den digitala utvecklingen samt ge ett affärsperspektiv utifrån en annan bransch.

Styrelsen består där utöver av: Pär Bergkvist, styrelseordförande, Pelle Ekman, Per Johnler, Camilla Hagberg, styrelseledamöter, Lennart Hagberg och Mats Dahlström, båda grundare, ägare och styrelseledamöter.

För ytterligare information, kontakta:

Lennart Hagberg, koncernchef HusmanHagberg

Kim Hagberg, styrelseledamot HusmanHagberg

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 400 medarbetare och drygt 90 kontor över hela Sverige samt 4 kontor i Spanien.