Ny stark laguppställning på HusmanHangerg Luleå/Boden

HusmanHagberg i Luleå och Boden rekryterar starka mäklarprofiler.

​Konkurrensen bland fastighetsmäklare hårdnar i och med att fler aktörer etablerar sig och det gäller för företagarna i branschen att rusta sig med den starkaste laguppställningen. John Nilsson, franchisetagare för HusmanHagberg i Luleå och Boden har planen klar för att möta framtiden.

- Jag har länge haft ögonen på några av de allra bästa mäklarna på marknaden och är oerhört stolt över att Robin Lindqvist, den mest anlitade mäklaren i Kalix under 2019, valt att bli min kompanjon i Boden. Robin kommer från Boden och förutom att han kommer att jobba i Boden kommer han fortsätt att samarbeta med vårt kontor i Kalix

- Nu kan jag även presentera två nya kompanjoner i Luleå, nämligen Emma Lindbäck och Ida Simonsson. Båda två är välkända mäklarprofiler som varit framgångsrika mäklare i Luleå i många år. Nu har de valt att bli mina kompanjoner på HusmanHagberg i Luleå, vilket jag är oerhört glad över, fortsätter John.

- Det känns oerhört spännande att ta nästa steg i karriären och driva eget tillsammans med John under HusmanHagbergs varumärke, säger Ida Simonsson. Emma och jag är både kollegor och vänner och har länge funderat på att göra något tillsammans.

- När den här möjligheten dök upp så behövde vi inte tveka. Vi får ett starkt varumärke, ett bra team och alla möjligheter att påverka vårt eget kunderbjudande, säger Emma Lindbäck.

Vi är helt fristående från banker och försäkringsbolag, men har fina samarbeten som gör att kunderna är fria att själva välja vad som passar dem bäst.

- Med den här laguppställningen så är jag övertygad om att vi kommer att vinna många matcher på marknaden, med kundnytta i fokus, säger John Nilsson.

- Redan innan de här starka värvningarna är vi en av Norrbottens starkaste mäklare med en tredjeplats i länet, trots att vi inte finns på alla orter ännu, säger Fredrik Kjell, VD HusmanHagberg i Sverige. Jag är övertygad om att vi kommer fortsätta vår expansion i länet ytterligare.

Kontakt HusmanHagberg Luleå/Boden
John Nilsson, Franchisetagare och fastighetsmäklare, 070-746 60 10, john.nilsson@husmanhagberg.se

Kontakt HusmanHagberg AB
Fredrik Kjell, VD HusmanHagberg AB, 070-744 22 43, fredrik.kjell@husmanhagberg.se

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 400 medarbetare och drygt 90 kontor över hela Sverige samt 6 kontor i Spanien.