HusmanHagberg Skellefteå består i starten av, från vänster; stylisten Michelle Selegran, franchisetagaren och fastighetsmäklaren Emelie Edergard samt fastighetsmäklaren Emma Bodén.

HusmanHagberg öppnar i Skellefteå med ortens toppmäklare.

Fastighetsmäklarkedjan HusmanHagberg fortsätter sin expansion. Senaste tillskottet är ett kontor i Skellefteå, som öppnas upp av fastighetsmäklaren och franchisetagaren Emelie Edergard.

Emelie har en gedigen bakgrund som mäklare i Skellefteå sedan sex år tillbaka och har under åren hunnit göra många fina bostadsaffärer åt sina kunder.

Vad var det som fick henne att vilja ta steget från anställd till egen företagare?

- Jag har alltid sålt mycket, med väldigt nöjda kunder som resultat. Även om jag har nöjda kunder så kände jag att jag vill göra ännu mer och ha större frihet att erbjuda den mäklartjänst som jag själv skulle vilja ha. Som egen företagare inom HusmanHagberg har jag möjlighet att bygga upp kunderbjudandet så att det passar vår marknad, berättar Emelie.

- Både min personal och jag har ett stort engagemang och vill att kvalitet ska genomsyra hela affären. Därför har vi till exempel en stylist med i teamet redan från start. Våra kunder ska känna att vi gör allt för att deras bostadsaffär ska bli så bra som möjligt.

Hur ser planen framåt ut för den nya mäklarfirman?

- Vårt kortsiktiga mål är förstås att etablera oss på marknaden och där är vi på god väg redan nu, med många uppdrag inne. På lång sikt tänker vi bli den mest anlitade mäklaren i Skellefteå, avslutar Emelie med ett leende.

På HusmanHagbergs huvudkontor är man förstås väldigt nöjd med den nya etableringen.

- Vi är otroligt glada över att Emelie valde att tacka ja till vårt erbjudande och etablera HusmanHagberg i Skellefteå, säger Fredrik Kjell, VD för HusmanHagberg AB. Det är ett kvitto på att vårt varumärke attraherar duktiga mäklare.

- Vi har överlag starka etableringar i Norrland så Emelie och hennes team är en viktig pusselbit i vårt fortsatta lagbygge. Vi önskar teamet varmt lycka till och ser fram emot att följa deras framgångsresa, avslutar Fredrik.

Emelie Edergard
Franchisetagare HusmanHageberg Skellefteå

E-mail: emelie.edergard@husmanhagberg.se

Fredrik Kjell,
VD HusmanHagberg AB

E-mail: fredrik.kjell@husmanhagberg.se

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 400 medarbetare och drygt 100 kontor, varav 6 kontor i Spanien.