Fr v: Mats Dahlström, delägare och grundare HusmanHagberg, Cecilia Martinsson och Leo López, franchisetagare Valencia och Altea/Denia samt Henrik Hagberg, VD HusmanHagberg Utland.

HusmanHagberg öppnar i Valencia.

HusmanHagberg finns sedan 2017 etablerade på den spanska marknaden. Nu öppnar man sitt sjätte kontor längs den spanska kusten, då man slår upp portarna till kontoret i Valencia.

- Valencia är en intressant destination, säger Henrik Hagberg, VD för HusmanHagberg Utland. Det är Spaniens tredje största stad med ett fint kustläge, vilket borde locka många svenskar att kika närmare på staden. I och med stadens storlek så är det en strategiskt viktig etablering för vår närvaro i Spanien.

Kontorets drivs av två franchisetagare; Cecilia Martinsson och Leo López, som sedan tidigare också driver kontoret i Altea/Denia. Att det blev just Valencia som blev deras nästa steg på marknaden, var helt naturlig eftersom att Leo är född och uppvuxen i staden. Vi bad dem berätta om sina planer med etableringen i Valencia:

- Det faktum att det är Leos hemmaplan har gett oss en flygande start, tack vare det nätverk som vi redan har här. Förutom det så är Valencia en spännande blandning av historiska platser, kultur, modern design och arkitektur. Dessutom var det här som maträtten paella skapades. Området är genuint och känt för sina stora apelsin odlingar och festivaler, berättar Cecilia. Vi ser verkligen fram emot att få erbjuda alla köpare och säljare i Valencia en högkvalitativ mäklartjänst, precis som vi gjort i Albir sedan vi etablerade det kontoret för två år sedan. Vi ska absolut upprepa den succén även i Valencia.

- Vanligtvis har man inga exklusivitetsavtal på bostäder i Valencia eller norra Costa Blanca, berättar Leo. Därför kan vi erbjuda våra internationella köpare tillgång till hela den lokala marknaden via HusmanHagberg. Det gör att vi kan värna om köparens intresse i affären och säkerställa hela köpprocessen utan några extra kostnader. Vi planerar alltid alla visningar utifrån kundens behov och önskemål och skapar så effektiva visningsdagar som möjligt med respekt för kundernas tid.

Det nya kontoret ligger strategiskt placerat på gångavstånd från alla intressanta platser i staden, såsom Ruzafa, gamla stan och Valencia beach, så det är enkelt för kunderna att hitta dem.

- Välj oss som din mäklare, så har du tid att njuta av tid på stranden också, flikar Leo in med ett leende.