HusmanHagberg Halmstad invigde sitt nya kontor, fr v; fastighetsmäklaren Shady Dizayee,  franchisetagaren Tomas Nilsson och mäklarpraktikanten Mauricio Veragua.
HusmanHagberg Halmstad invigde sitt nya kontor, fr v; fastighetsmäklaren Shady Dizayee, franchisetagaren Tomas Nilsson och mäklarpraktikanten Mauricio Veragua.

HusmanHagberg öppnar mäklarkontor i Halmstad

Den nya franchisetagaren Tomas Nilsson har redan mäklat under HusmanHagbergs varumärke i några månader. Nu har han även slagit upp dörrarna till en egen lokal mitt i centrala Halmstad.

Tomas har rivstartat med både förmedling av bostäder och nya kollegor.

- Starten har varit bra med mycket uppmärksamhet, berättar Tomas. Vi har ett bra inflöde av nya affärer och nu börjar vi även att få upp tempot på avslut där köpare och säljare kan mötas. Jag upplever att det börjar bli fler visningskunder på varje bostad och att det finns ett uppdämt behov av att köpa ett nytt hem.

- Jag har sedan starten anställt en mäklare och även tagit in en mäklarstudent från Halmstad Högskola som kommer att göra sin praktik här inför sin examen i juni 2024, fortsätter Tomas.

Kontoret stod färdigt den sjunde november och man har hunnit med en välbesökt invigning.

- Vi är väldigt stolta över vår fina lokal, säger Tomas och hans kollegor håller med. Det var otroligt roligt att få inviga den med många besökare från bland annat banker, leverantörer, mäklarstudenter och kollegor från både den egna kedjan och lokala mäklarkontor.

- Stödet från både huvudkontoret och kollegorna i kedjan har varit klanderfritt och otroligt familjärt. Jag har verkligen blivit välkomnad med öppna armar. Nu ser vi fram mot att få fokusera på våra härliga kunder och att få vara en del av deras resa, avslutar Tomas.

Från huvudkontoret är man mer än nöjd med den nya etableringen.

- Halmstad är en ort där det var självklart för oss att sikta på en etablering. Vi har dock inte haft bråttom utan väntat på att rätt person dök upp, säger Fredrik Kjell, VD på HusmanHagberg. Då Tomas visade intresse för ett samarbete så kändes det helt rätt. Vi är glada över att en duktig, erfaren mäklare som Tomas representerar oss i Halmstad.

Tomas Nilsson, Franchisetagare HusmanHagberg Halmstad

Mail: tomas.nilsson@husmanhagberg.se