Vibeke Wulff, ny franchisetagare för fastighetsmäklarkedjan HusmanHagberg i Tomelilla

HusmanHagberg öppnar nytt kontor med en av Tomelillas bäst säljande mäklare

Vibeke Wulff är en av Tomelillas mest erfarna och bäst säljande mäklare. Nu tar hon steget från att vara anställd mäklare till att öppna eget mäklarkontor under varumärket HusmanHagberg.

Vibeke startade sin mäklarkarriär redan 2002 och har sedan dess hunnit arbeta under flera olika varumärken på den lokala marknaden. Det har gjort att hon idag vet vad hon vill erbjuda kunderna.

-Alla varumärken har sina fördelar och det har jag lärt mig mycket av. Nu känner jag mig redo att ta steget från anställd till egen företagare och har då fördelen att plocka russinen ur de tidigare kakorna och utforma en högkvalitativ mäklartjänst som passar på just min marknad, säger Vibeke.

-En av anledningarna till att jag valde att bli en del av HusmanHagberg istället för att starta under eget varumärke var just att jag får en rikstäckande kedjas styrka samtidigt som de låter mig anpassa tjänsten till min marknad för att kunna erbjuda den bästa mäklartjänsten för mina kunder. Det tycker jag är en riktig fördel för alla parter.

Vibeke har inte bara varit mäklare sedan hon fick sin registrering, utan har även arbetat på bank under några år samt utbildat sig till KBT-terapeut. En annorlunda mix, kan tyckas.

-Mitt arbete på banken har varit väldigt värdefullt då jag fått en bra inblick och förståelse i bankens sida av en bostadsaffär, berättar Vibeke. Det underlättar mycket i mitt jobb och gör att jag kan rådge mina kunder på ett bättre sätt.

-Terapeut-utbildningen gick jag då jag hade behov av ett byte av fokus under en tid i livet som var tuff. Den har gett mig väldigt mycket personligen, men också gett mig bra kunskap och erfarenhet att ta med mig i mötet med mina kunder inom mäklandet. Vi mäklare möter ofta kunder i svåra situationer såsom skilsmässa, dödsfall och liknande, och då känns det bra att ha kompetens att falla tillbaka på. Det är egentligen lite märkligt att psykologi inte ingår i mäklarutbildningen, för vi får i många sammanhang agera stöd åt våra kunder i svåra situationer.

Hur känns det då att gå från att vara anställd till att driva eget?

-Det känns otroligt inspirerande, säger Vibeke och strålar av entusiasm. Jag vill verkligen tacka Petra Gustavsson som jag arbetat för under de senaste åren. Vi har haft ett fint samarbete och det är med glädje och tacksamhet som jag tar över lokalen efter hennes verksamhet, då jag nu byter varumärke.

-Jag kommer att fortsätta att mäkla här i Tomelilla och hoppas att få se alla mina härliga kunder hos mig här igen, avslutar Vibeke.

HusmanHagbergs VD Fredrik Kjell är väldigt nöjd med rekryteringen av Vibeke.

-Vi ser det som ett stort erkännande av vårt varumärke då en så erfaren och framgångsrik mäklare som Vibeke väljer att ansluta sig till oss. Vi växer i hela Sverige och inte minst i Skåne, där vi har flera fina nyetableringar. Och fler ska det bli, avslutar Fredrik.

Fredrik Kjell, VD HusmanHagberg AB
fredrik.kjell@husmanhagberg.se

Vibeke Wulff, Franchisetagare HusmanHagberg Tomelilla
vibeke.wulff@husmanhagberg.se
Tel: 073-772 22 21

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 400 medarbetare och drygt 100 kontor  varav 6 kontor i Spanien.