Maria Arvidsson och Michael Swensson, välkända mäklarprofiler i Klippan som startar under nytt varumärke med HusmanHagberg.

HusmanHagberg öppnar nytt kontor med välkända mäklare i Klippan

De två välkända mäklarprofilerna Maria Arvidsson och Michael Swensson går till HusmanHagberg, som startar upp ett nytt kontor på Storgatan 25 i Klippan. Bakom uppstarten står franchisetagarna Linus Månsson och Martin Sadowski som även nyligen startat upp HusmanHagberg i Helsingborg.

Maria och Michael har varit verksamma som fastighetsmäklare under ett annat varumärke i hela 15 respektive 18 år. Vad var det som fick dem att ta klivet till något helt nytt?

-Vi längtade båda två efter en ny utmaning, säger Michael. Det var dags för nytändning, helt enkelt. Vi älskar vårt arbete med att hjälpa kunderna med deras livs största affär, så det var aldrig tal om att sluta – bara att förändra.

-Efter att ha jobbat nära varandra under så många år, så visste vi att vi ville fortsätta vara ett team men vi längtade båda två efter att skapa ett mer familjärt företag, berättar Maria. Först funderade vi på att göra något i egen regi, men sedan dök möjligheten med HusmanHagberg upp och då kände vi direkt att deras familjära varumärke och möjlighet att själv utforma mäklartjänsten efter förutsättningarna på vår lokala marknad, passade oss perfekt!

-Ja, för oss kändes det viktigt att vara fria från banker och försäkringsbolag. Vi har gärna samarbeten men det får aldrig finnas något annat mål än att leverera den allra bästa tjänsten för våra kunder, flikar Michael in.

Hur känns det då att gå från att ha en marknadsandel på 50% till att börja med ett oskrivet blad?

-Jättekul, utbrister båda två. Vi är otroligt taggade inför uppgiften och det ska bli riktigt kul att vara i rollen som utmanare på marknaden, skrattar Maria.

-Vi är övertygade om att vårt koncept att erbjuda kunderna den mäklartjänst som vi själva skulle vilja ha, kommer att vara en betydande framgångsfaktor, avslutar Michael.

Hur ser då HusmanHagbergs ledning på den här rekryteringen?

-Det är en ära att få två så etablerade mäklare att ansluta sig till oss, säger Fredrik Kjell, VD för HusmanHagberg. Vi har några fina etableringar i Skåne sedan tidigare och nu kommer de nya kontoren i Helsingborg och Klippan, under Martins och Linus ledning, att komplettera dem på ett fantastiskt bra sätt. Vi önskar dem varmt välkomna!

Fredrik Kjell, VD HusmanHagberg AB
Mail: fredrik.kjell@husmanhagberg.se

Maria Arvidsson, Fastighetsmäklare HusmanHagberg Klippan
Mail: maria.arvidsson@husmanhagberg.se

Regioner

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 400 medarbetare och drygt 100 kontor  varav 6 kontor i Spanien.