Kristin Kaspersen, programledare och Fredrik Kjell, VD HusmanHagberg AB

HusmanHagberg startade 2021 med digital kickoff

Hur firar man fjolårets fina insatser, där kedjan bland annat passerat 100 kontor, med alla medarbetare utan att kunna träffas? Det var den stora frågan för HusmanHagbergs ledning inför årets kickoff. Fredrik Kjell, vd för HusmanHagberg berättar om hur de tänkte:

- Sedan pandemin bröt ut har vi sett två saker hända; dels har alla medarbetare varit otroligt snabba på att ställa om sitt arbetssätt, dels har viljan hos våra kunder att byta boende varit större än någonsin. Tack vare våra gemensamma insatser i kedjan, så har kunderna kunnat få hjälp med sin bostadsaffär på det sätt som passat dem vilket lett till ett rekordår för oss. Utmaningarna har stundtals varit stora, inte minst i Spanien, där våra medarbetare lyckats över all förväntan trots utmaningar med tider av lockdown och hög smittspridning.

- Självklart ville vi visa att dessa hjälteinsatser är värda att fira på bästa möjliga sätt.

Hur gjorde de då för att fira tillsammans digitalt?

- Vi hyrde en proffsig studio, tog in Kristin Kaspersen - en av Sveriges bästa programledare, delade ut flera priser i förväg och visade filmade inslag, hade flygande reporter på stan och vår bästsäljande mäklare på besök i studion. På så sätt visade vilka superhjältar som vi har inom kedjan. Eftersom att vi under året passerat 100 kontor så blev superhjältetemat ”The Incredible 100s”. Med humor så gick vi bättre genom rutan, så superhjälte-temat blev väldigt uppskattat.

- Kombinationen av insatserna blev riktigt lyckad och vi har fått många glada tillrop från medarbetare i kedjan, så det känns riktigt bra. Det är en värdefull signal till kedjan att även vi från huvudkontoret jobbar hårt med att ställa om arbetssätt och aktiviteter istället för att ställa in, avslutar Fredrik.

Vilka var då de stora vinnarna?

Bästsäljande mäklare: Sebastian Scherdin, HusmanHagberg Sundbyberg

Bästa kontor, provision: HusmanHagberg Umeå

Årets kontor: HusmanHagberg Södermalm/Gamla Stan

Årets Äkta Passionerade Vinnare: Linda Glimmenvall, HusmanHagberg Ängelholm