HusmanHagberg utökar styrelsen med Niklas Wikegård

HusmanHagberg utökar styrelsen med Niklas Wikegård

Fastighetsmäklarkedjan HusmanHagberg utökar under hösten sin styrelse med en ny inspirerande kraft – Niklas Wikegård – aktiv inom hockeysverige och idag expertkommentator hos SVT samt föreläsare.

”Beslutet att rekrytera Niklas till vår styrelse är ett naturligt och strategiskt steg i vår vidare expansion” säger Lennart Hagberg, VD på HusmanHagberg. ”Jag tror att många organisationer inom näringslivet kan lära av erfarenheter från idrottens ledarskap. Vinnarkultur och teamkänsla är viktiga delar i vår expansion och i vår strävan efter ännu fler nöjdare kunder.”

”Min uppgift är att inspirera till ett framgångsrikt beteende för att nå uppsatta mål och tillföra nya visioner för att bidra till ökad beslutsamhet och målmedvetenhet” säger Niklas Wikegård och fortsätter ”Det är ett spännande åtagande som tillför både affärsmässig och personlig utveckling”. En vinna/vinna-situation för alla inblandade.”

Lennart Hagberg, VD HusmanHagberg AB

E-post: lennart.hagberg@husmanhagberg.se

www.husmanhagberg.se

Niklas Wikegård

E-post: niklas@wikegard.se

Om HusmanHagberg

Högsta kvalitet och bästa service är HusmanHagbergs kännetecken. Detta har gjort kedjan till ett av Sveriges mest uppskattade och framgångsrika mäklarföretag.

HusmanHagberg startade 1997 och har idag drygt 60 kontor och över 240 medarbetare, från Gällivare i Norr till Malmö i söder. Vi är därmed en av de största kedjorna i landet totalt.

Mer information om HusmanHagberg hittar du på www.husmanhagberg.se

Om Niklas Wikegård

Niklas Wikegårds uppdrag under perioden 1983–2005 spänner över ishockeyklubbar från Boden i norr till Malmö i söder: S/G Hockey 1983–1985, Väsby 1985–1989 (1988 förde han otippade ”Vilda Väsby” till Elitserien) samt 1990–1992, Hammarby 1989–1990, Boden 1992–1995, Djurgården 1995–1998 samt 2002–2005, Malmö 1998–2001. Han var även tränare i Chur, Schweiz 2001– 2002.

Niklas är idag expertkommentator hos SVT samt föreläsare inom förändringsarbete, ledarskap och motivation.