Per Stenmark, ny styrelseledamot i Realtorgroup Europe AB

HusmanHagbergs moderbolag rekryterar ny styrelseledamot.

Realtorgroup Europe AB, som är moderbolag inom koncernen där fastighetsmäklarkedjan HusmanHagberg ingår, har vid årsstämman valt in Per Stenmark som ny styrelseledamot.

Per har en lång och gedigen erfarenhet av fastighetsmäkleri och är sedan 20 år tillbaka verksam som mäklare och  därefter också franchisetagare inom HusmanHagberg. Per är även utbildad jurist.

Lennart Hagberg, koncernchef och en av grundarna till HusmanHagberg, berättar om tanken med rekryteringen av Per Stenmark:

"- Kedjan har sedan den grundades för 22 år sedan jobbat med en extern styrelse, till skillnad från många branschkollegor som endast haft interna representanter. Denna strategi har varit till stor nytta för kedjans snabba tillväxt. För första gången väljer vi nu att rekrytera internt och är glada att få presentera en person med den absolut bästa yrkeskompetensen. Per Stenmark kommer att komplettera övriga styrelsen på ett utmärkt sätt."

”- Det är med stor tillförsikt som jag ser fram mot uppdraget att få arbeta i styrelsen. Jag hoppas att jag genom min erfarenhet och kompetens som aktivt verksam fastighetsmäklare inom såväl nyproduktionsområdet som den mer traditionella andrahandsmarknaden, på ett konstruktivt sätt ska kunna bidra till affärsutveckling och fortsatt framgång för kedjan." säger Per Stenmark om uppdraget.

Mer information om övriga styrelsen finns att läsa på

Lennart Hagberg, Koncernchef

Per Stenmark, styrelseledamot

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 400 medarbetare och drygt 90 kontor över hela Sverige samt 6 kontor i Spanien.