HusmanHagberg Costa Blanca; Ewa Nyström, Zandra Blomqvist, Daniel Ahlgren, Eddie Razaz & Gabriel Karleving.

HusmanHagbergs Spanien-satsning rivstartar – etablerar ytterligare ett kontor.

HusmanHagbergs etablering på Costa Blanca/Calida i Spanien har fått en flygande start. Bara en månad efter att första kontoret slog upp dörren, så öppnar de nu det andra kontoret. Det är franchisetagaren för området, Gabriel Karleving, som även etablerar sig i Torrevieja.

- Vi har fått en fantastisk start under HusmanHagbergs varumärke! Flera bra försäljningar är redan gjorda och vi är verkligen otroligt glada över det varma mottagandet som vi fått, både i kedjan och på marknaden. Vi har även utökat vårt team och är nu fem personer plats som tar hand om kunderna.

Första stora marknadsaktiviteten var att delta på mässan ”Köpa hus utomlands” i Stockholm för två veckor sedan.

- Mässpubliken var verkligen påläst och intresserad, berättar Gabriel. Vi fick många bra kontakter med oss i bagaget och flera sällskap har redan bokat besök. Vi har ett bra utbud, bland annat flera nyproduktionsprojekt som är riktigt intressanta.

Även VDn för HusmanHagberg, Lennart Hagberg, är mer än nöjd med starten i Spanien.

- Gabriel och hans personal har verkligen gjort ett gediget arbete och bidrar på ett fantastiskt sätt till vår utveckling. Tack vare de här framgångarna, så har vi nu ett antal intressenter som vi för dialog med för uppstart av andra distrikt i Spanien. Deras försäljning i september, i kombination med ökning på den svenska marknaden, bidrog till att vi slog försäljningsrekord under september månad.

Förutom att Gabriel och hans personal nu öppnar i Torrevieja, så deltar de även på ”Köpa hus utomlands” på Svenska Mässan i Göteborg lördag-söndag, 7-8 oktober.

- Vi ser fram emot att etablera en bra köparkrets även i Göteborg. Eftersom att HusmanHagberg är väletablerade i Göteborgs-regionen, så finns det stora synergieffekter att uppnå vid ett samarbete, säger Gabriel.

För ytterligare information, kontakta:

Lennart Hagberg, VD HusmanHagberg AB
Lennart.hagberg@husmanhagberg.se

Gabriel Karleving, Franchisetagare HusmanHagberg Costa Blanca/Calida
Gabriel.karleving@husmanhagberg.com

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 380 medarbetare och drygt 90 kontor över hela Sverige samt två kontor i Spanien.

Målet med företaget är att vara den mest uppskattade mäklaren i det område kunden vill genomföra sin affär. Huvudkontoret ligger i Stockholm och VD är Lennart Hagberg.