Morgonpigge stjärnmäklaren Sam Edvinsson är ny partner på HusmanHagberg Kungsholmen

När Sam Edvinsson vid månadsskiftet mars/april blev delägare på HusmanHagberg Kungsholmens kontor på Hantverkargatan var det en man med minst sagt många strängar på sin lyra som anslöt till teamet.

– När jag analyserat mig själv konstaterar jag att jag dels är en morgonmänniska med fullt av spring i benen ”Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise” och dels är en strukturerad och ambitiös person.

– En utpräglad servicemänniska med vinnarskalle som brinner för att utveckla mig själv och vara en bra förebild för andra. Jag ser mig som en mäklare som gör sitt yttersta för sina kunder och så tror jag mycket på att komma in på kontoret med ett leende, varje dag i veckan.

Sam Edvinsson har sedan han blev licensierad fastighetsmäklare för nästan på dagen nio år sedan förmedlat drygt 700 bostäder.

Tvåbarnspappan och äkta maken Sam trivs under sin fritid bäst i träningskläder tillsammans med kidsen på deras knattefotboll- eller kampsportsträning. Själv har han spelat med legendariska fotbollsklubbarna Åtvidaberg, IFK Norrköping och Sleipner. Han pluggade Industriell Ekonomi på Högskolan i Eskilstuna och tog enstaka ekonomikurser på Stockholms Universitet innan han tvärt bytte inriktning och istället utbildade sig till florist i Munkeröd. Därefter ägde han två blomsterbutiker (2002 till 2010) – en i Mölndal under drygt ett år, där han träffade sin hustru, och en vid Odenplan i Stockholm, granne till anrika restaurang Tennstopet, varifrån han under flera år levererade blommor till Amerikanska Ambassaden och flera andra prominenta kunder.

– Eftersom jag märkte att försäljning låg mig varmt om hjärtat började jag studera till mäklare via Malmö Högskola på distans. Jag hade även en god vän som jobbade som mäklare och som var lite av min mentor och vägledare in i branschen.

– Med tanke på Sams bakgrund inom fotbollen skulle man kunna säga att vi lyckats värva fastighetsmäklarvärldens Zlatan, Messi och Ronaldo i en och samma person, kommenterar fastighetsmäklarkedjan HusmanHagbergs VD Fredrik Kjell. Hans goda humör, lagkänsla och energi både imponerar och smittar av sig. Det känns toppen att få hälsa Sam Edvinsson välkommen till HusmanHagberg-familjen.

För mer information kontakta Fredrik Kjell, VD HusmanHagberg AB, fredrik.kjell@husmanhagberg.se, tel: 070-744 22 43

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har den 25-årsfirande fastighetsmäklarkedjan över 400 medarbetare på 105 kontor i Sverige och sex kontor i Spanien. Målet med företaget är att vara den mest uppskattade mäklaren i det område kunden vill genomföra sin affär. Huvudkontoret ligger i Stockholm och VD är Fredrik Kjell.

Läs gärna mer på: husmanhagberg.se

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har den 25-årsfirande fastighetsmäklarkedjan över 400 medarbetare på 105 kontor i Sverige och sex kontor i Spanien. Målet med företaget är att vara den mest uppskattade mäklaren i det område kunden vill genomföra sin affär. Huvudkontoret ligger i Stockholm och VD är Fredrik Kjell.

Läs gärna mer på: husmanhagberg.se

Jakobsbergsgatan 16