Per-Olof Henriksson och Pernilla Nykvist startar HusmanHagberg i Hagfors.

Nu öppnar fastighetsmäklarkedjan HusmanHagberg i Hagfors

Efter många år som ekonom i ett multinationellt bolag och sedan egen företagare på orten, så bestämde sig Per-Olof Henriksson för ett par år sedan att sadla om till mäklare.

-Ett fantastiskt roligt yrke där min drivkraft är att stötta både säljare och köpare i en av livets största affärer; bostadsaffären. Kontakten med kunderna är oerhört inspirerande – att få följa dem genom hela processen, säger Per-Olof.

Sin mäklarkarriär startade Per-Olof som mäklare i norra Värmland där han förmedlat både skog, gårdar och vanliga villor. Steget från anställd till att starta eget mognade sedan fram.

-Jag drev tidigare en bygghandel i Hagfors tillsammans med min bror och gillade verkligen att vara egen företagare, så för mig blev det ganska självklart att jag skulle starta eget även som mäklare.

-Efter att ha pratat med ett par olika varumärken var valet av HusmanHagberg enkelt; kedjan erbjuder ett bra koncept med ordning och reda. Det känns väldigt tryggt att få stöd i allt från varumärke till system för att motverka penningtvätt – ett helgjutet koncept, helt enkelt.

Per-Olof har även med sig sin fru Pernilla i det nya företaget. Hon har en bakgrund som entreprenör och ser fram emot att driva bolag tillsammans.

-Jag kommer att sköta administration och en stor del av kundkontakterna, säger Pernilla, som sedan sin tid som företagare i kommunen har ett stort kontaktnät.

-Vi är två väldigt olika personer som kompletterar varandra på ett bra sätt – en mer utåtriktad och en mer eftertänksam, skrattar Pernilla. Med HusmanHagberg som varumärke kommer vi att kunna erbjuda en modern mäklartjänst med erbjudanden som passar den lokala marknaden.

På HusmanHagbergs huvudkontor är man väldigt glad över den nya etableringen.

-Vi har alltid haft som mål att vara den mest uppskattade mäklaren på den lokala orten, säger Fredrik Kjell, VD HusmanHagberg. Med Per-Olof och Pernilla så är vi glada att ha den möjligheten även i Hagfors. Det blir intressant att följa deras framgång på marknaden och önskar dem varmt lycka till, avslutar Fredrik.

Kontoret i Hagfors kommer även att förmedla bostäder i Filipstad och Sunne.

Per-Olof Henriksson, franchisetagare HusmanHagberg Hagfors

E-mail: per-olof.henriksson@husmanhagberg.se

Fredrik Kjell, VD HusmanHagberg AB

E-mail: fredrik.kjell@husmanhagberg.se

Regioner

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har den 25-årsfirande fastighetsmäklarkedjan över 400 medarbetare på 105 kontor i Sverige och sex kontor i Spanien. Målet med företaget är att vara den mest uppskattade mäklaren i det område kunden vill genomföra sin affär. Huvudkontoret ligger i Stockholm och VD är Fredrik Kjell.

Läs gärna mer på: husmanhagberg.se