HusmanHagbergs nya franchisetagare för Borlänge & Säter; Victor Pers Gesteby och Maja Sultan.

Nystart för HusmanHagberg med två toppmäklare i Borlänge och Säter

Nu startar HusmanHagberg upp på nytt i Borlänge och Säter. Under fjolåret avvecklade kedjan sin dåvarande verksamhet i Borlänge men har nu rekryterat två toppnamn på marknaden för att starta upp en ny verksamhet på ett större distrikt där även Säter ingår. Det är fastighetsmäklarna Maja Sultan och Victor Pers Gesteby som efter 14 respektive 9 år som anställda mäklare hos annan mäklarkedja nu tar steget till att driva eget.

Just nu tar kontoret på Östra Långgatan i Säter form och duon kommer att utgå därifrån till att börja med.

Vad fick er att ta steget från anställd till egen företagare efter så många år?

-   Vi längtade båda två efter personlig utveckling, säger Maja. Vi har jobbat tillsammans i så många år och kände båda två att det verkligen var dags för utveckling, men vi trivs väldigt bra med varandra så det var självklart att fortsätta vara ett bra mäklarteam.

Varför valde ni att starta upp eget under HusmanHagbergs varumärke?

-  Först och främst sökte vi båda två efter en etablerad kedja som är privatägd. Vi vill inte vara ägda av bank eller försäkringsbolag, utan vara fria att erbjuda våra kunder det som passar dem bäst i varje affär, säger Victor. För oss var det också viktigt att välja en kedja som låter oss anpassa tjänsten till det som är bäst för kunderna på just vår marknad i Borlänge och Säter, flikar Maja in.

-  Att valet sedan föll på HusmanHagberg var för att varumärket känns piggt och fräscht, innovativt och drivs av passionerade människor på både huvudkontoret och på andra kontor i kedjan, fortsätter Victor.

-  Vi känner oss väldigt välkomnade, sedda och hörda av alla som vi varit i kontakt med inom kedjan – en familjär känsla, tillägger Maja.

Hur ser planerna ut framöver för duon i Borlänge & Säter?

-  Nu ska vi först och främst slå upp dörrarna till kontoret i Säter, säger Maja. Vi har redan börjat jobba på marknaden även om vi fortfarande renoverar lokalen. Som mäklare behöver man bara en telefon för att kunna köra igång, så vi jobbar för fullt, skrattar Maja.

-  Inom kort kommer vi också att utöka personalstyrkan ytterligare, berättar Victor, och sedan ska vi hitta en lämplig lokal även i Borlänge.

På huvudkontoret är man mer än nöjd med den nya etableringen:

-  Vi är otroligt glada över att kunna knyta två så erfarna och duktiga mäklare till oss och ser fram emot den nystart som varumärket får genom dem i Borlänge och Säter. Både Maja och Victor är entreprenörer som vi tror kommer att göra ett riktigt bra jobb för kunderna i distriktet, säger Fredrik Kjell, VD för kedjan.

För mer information, kontakta:

Fredrik Kjell, VD HusmanHagberg AB
E-mail: fredrik.kjell@husmanhagberg.se