Sverigepremiär! HusmanHagberg lanserar digital mäklarbokning.

Digitaliseringen har varit på stark tillväxt i hela bostadsbranschen, inte minst tack vare digitala marknadsplatser som Hemnet och Blocket Bostad. Fastighetsmäklarkedjan HusmanHagberg har gjort sig känd för att vara innovativ och våga vara först med många olika tjänster, inte minst inom det digitala området.

- Det var flera år sedan vi lämnade tryckt dagspress på central nivå inom kedjan – där var vi första kedja att våga ändra vår mediemix till att primärt vara digital. Dessutom har vi alltid följt konsumenternas beteende på nära håll och var först i branschen med mobil sajt och sedan responsiv sajt för att möta våra mobila besökare på ett bra sätt, berättar Åsa Davidsson, vVD med ansvar för marknad och affärsutveckling på HusmanHagberg.

Nu har turen kommit till att kunderna också ska kunna boka en tid med en mäklare direkt på nätet, utan att gå omvägen via intresseformulär och liknande, som varit dominerande under senare år.

- Konsumenterna förväntar sig i allt större utsträckning att de tjänster som finns på nätet ska vara tillgängliga 24/7. Själva mäklartjänsten är långt ifrån digital, den är snarare ett gediget hantverk utfört av duktiga rådgivare, men kontaktvägarna är definitivt digitala. Vi ser att många kunder söker kontakt med oss via olika digitala kanaler och för oss är det en självklarhet att kunna ge kunden den servicen närhelst det passar dem. Sitter du och surfar sent på kvällen, efter att ha röjt undan det sista efter dagen, så ska du enkelt kunna planera in ett möte för att diskutera en försäljning eller boka en värdering, utan att behöva vänta tills vårt kontor öppnar nästa dag. Det här är mer eller mindre standard i många andra branscher, men vi är först ut bland fastighetsmäklare att erbjuda våra kunder den möjligheten.

Våra mäklare har fyllt sina kalendrar med bokningsbara tider, så det är bara att gå in på vår hemsida och boka en mäklare, närhelst det passar, avslutar Åsa.

Fakta:

Du når Mäklarbokningen via www.husmanhagberg.se eller direkt via www.maklarbokningen.se

Åsa Davidsson, vVD Marknad & Affärsutveckling

Tel: 08-411 21 04, mobil: 0707-555 107

E-mail: asa.davidsson@husmanhagberg.se

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 320 medarbetare och drygt 80 kontor över hela Sverige.

Målet med företaget är att vara den mest uppskattade mäklaren i det område kunden vill genomföra sin affär. Huvudkontoret ligger i Stockholm och VD är Lennart Hagberg.