HusmanHagberg Skövde, Frans Jonsson och Elisabeth Flodkvist.

Två starka profiler i Skövde öppnar eget mäkleri.

Med närmare 1000 bostadsaffärer i ryggen tar fastighetsmäklarna Elisabeth Flodkvist och Frans Jonsson steget. De blir egna företagare och startar nu upp fastighetsmäklarkedjan HusmanHagberg i Skövde.

Duon kompletterar varandra och har arbetat tillsammans under flera år under annat varumärke. Elisabeth bor i Falköping och har hjälpt kunder till lyckade bostadsaffärer över hela regionen sedan 2005. Frans har varit aktiv inom idrott i olika former under många år, bor i Skövde och varit verksam som fastighetsmäklare sedan 2013.

HusmanHagberg startade 1997 och har idag snart 100 kontor över hela landet. Kedjan expanderar kraftigt och sedan januari 2019 har man bland annat öppnat kontor i Jönköping, Kungälv och Härjedalen.

- Det kännas otroligt inspirerande att få ta det här klivet, säger Elisabeth. Vi har som anställda mäklare längtat efter att få skapa en mäklartjänst som vi tycker saknats här i Skövde. Vi vill erbjuda en modern mäklartjänst som passar just den här marknaden, och nu har vi möjligheten att göra det.

- Vi har gjort en grundlig analys av vilken mäklarkedja som skulle passa oss och marknaden bäst, säger Frans, och efter ett tag stod det klart att HusmanHagberg var absolut bästa valet.

- Vi har startat upp på Sankta Helenagatan 5B, i gamla delikatessbutikens lokal. Våra kunder skall ha lätt att hitta oss och kunna komma förbi på en kopp kaffe och prata om den lokala bostadsmarknaden, säger Elisabeth och Frans som hälsar nya och gamla kunder välkomna.

HusmanHagbergs HR- & Rekryteringschef, Christian Hjort, är nöjd med rekryteringen.

- Jag är väldigt stolt över att två så starka och etablerade profiler väljer att fortsätta sin karriär tillsammans med oss på HusmanHagberg, säger Christian. Det stärker verkligen oss i ambitionen att bli den mest uppskattade och rekommenderade fastighetsmäklaren i Sverige. Med Elisabeth och Frans flyttar vi fram våra positioner ytterligare och fortsätter växa med fler kontor och nöjda kunder. Vi hälsar dem välkomna och fortsatt framgång!

Kontakt HusmanHagberg Skövde
Frans Jonsson, Franchisetagare och fastighetsmäklare, 070-309 54 42 frans.jonsson@husmanhagberg.se

Kontakt HusmanHagberg AB
Fredrik Kjell, VD HusmanHagberg AB, 070-744 22 43, fredrik.kjell@husmanhagberg.se

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 400 medarbetare och närmare 100 kontor över hela Sverige samt 6 kontor i Spanien.