Walat Taha, HusmanHagberg Uppsala. Sveriges mest rekommenderade mäklare.

Vad är hemligheten bakom framgången som fastighetsmäklare?

När Walat Taha i somras var färdig fastighetsmäklare så kavlade han upp ärmarna och rivstartade sin karriär. Med stor målmedvetenhet bokade han framgångsrikt möten och var snabbt igång med mäklandet.

Han rönte snabbt framgång och var en av de mäklare som bokade flest möten och sålde flest bostäder under juli månad inom HusmanHagberg. Kunderna blev uppenbarligen så nöjda att Walat nu kammar hem priserna som Sveriges mest både  rekommenderade och trovärdiga mäklare via rekommendationer hos Reco.

Vi var förstås nyfikna på hur Walat själv ser på sin framgång och hur han gjort för att nå den så snabbt. Så här berättar han:

"Det är verkligen en ära och otroligt roligt att ha fått dessa utmärkelser, och jag vill börja med att tacka alla köpare och säljare som tagit sig tid och lämnat så fina ord och rekommendationer om mig!

Detta är mitt första kvartal jag jobbar som fastighetsmäklare, så jag hade inte några förväntningar på att få detta redan nu, men när jag såg att jag har blivit utnämnd till bland annat Sveriges mest trovärdiga samt rekommenderade mäklare så var känslan obeskrivlig.

Varför jag tror att jag fått dessa utmärkelser är för att jag gör det där lilla extra i varje affär, och även vid trögare tider slutar jag inte kämpa. Jag vill stå för kvalitét genom hela processen och alltid vara tydlig och informerande mot både köpare och säljare i min kommunikation. Vi är alla en köpare eller säljare någon gång, och jag försöker alltid vara den mäklare jag själv skulle vilja ha hjälp av, och lita på.

Avslutningsvis vill jag uttrycka min största tacksamhet och glädje över att få vara en del utav den stora HusmanHagberg familjen. Stort tack för ert förtroende allihop, och speciellt tack till mina chefer Maxim och Yosef som trodde på mig!"

Vi ser fram emot att följa Walats fortsatta mäklande på Uppsalas intressanta bostadsmarknad.

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 400 medarbetare och drygt 90 kontor över hela Sverige samt 6 kontor i Spanien.