Husqvarna utökar Aspire-serien med en smidig och kraftfull batteridriven motorsåg

Husqvarna fortsätter att investera i batteridrivet – nu breddar man Aspire-serien med en ny batteridriven motorsåg. Tack vare dess låga vikt, kompakta design och intuitiva användargränssnitt är den enkel att använda och passar även för nybörjaren. Produkterna i Aspire-serien ingår i Power for All Alliance* 18V batterisystem, vilket möjliggör att samma batteri och laddare kan användas för flera olika varumärken och produkter.

Den nya motorsågen Aspire C15X är det senaste tillskottet i Husqvarnas Aspire-serie som består av batteridrivna verktyg som är enkla att hantera och förvara. Trots sin låga vikt på 3,5 kg inklusive batteri och skärutrustning är detta en kraftfull och mångsidig motorsåg som klarar de flesta uppgifter som husägare ställs inför – allt från beskärning till trädgårdsröjning och fällning av mindre träd. Motorsågen är också perfekt för hemmasnickaren som arbetar med trä, den fina kedjan och höga kedjehastigheten ger en ren snittyta och precisa resultat.

Med sin kompakta design och lätta sågkropp är motorsågen smidig att manövrera även i trånga utrymmen.

– Vi är stolta över att kunna utöka Aspire-serien med en smidig batteridriven motorsåg, som trots sin låga vikt och kompakta design är mycket kraftfull. Många kunder efterfrågar en mindre motorsåg med hög precision, för att med kontroll kunna ta sig an små och stora uppgifter i trädgården, säger Peter Bergholm, produktchef på Husqvarna.

Aspire motorsåg är utrustad med flera smarta funktioner för enkel användning. Till exempel kan användare slå på och av motorn med en enkel knapptryckning i det digitala användargränssnittet, samt se batteristatus direkt på displayen.

Motorsågen levereras med svärd och kedja förmonterat, en liten flaska kedjeolja ingår. Sågen är kompatibel med Aspire-seriens smidiga förvaringssystem och en tillhörande krok för väggupphängning medföljer.

Tekniska specifikationer:
Batterityp: 18 V
Kedjehastighet: 15 m/s
Vikt exkl. batteri: 2,5 kg
Svärdslängd: 10–12"
Kedja: SP11G
Kedjedelning: 1/4" mini
Kedjespänning: Utan verktyg
Borstlös motor: Ja
Mjukt grepp: Ja
Digitalt användargränssnitt: Ja
Automatisk avstängning: Ja
Batterisystem för flera märken: Ja

*Inom Power for All 18V-batterisystem fungerar ett batteri för alla verktyg. Alliansen, som leds och initieras av Bosch, inkluderar för närvarande över hundra verktyg från ledande varumärken inom hem- och trädgårdssegmentet. Förutom Bosch inkluderar alliansen Husqvarna, Gardena, Flymo, Gloria, Ledvance, Kübler, Perfect Pro, Rapid, Steinel och Wagner.

Rekommenderat pris inkl. moms:
Aspire C15X inkl. batteri: 3990 kr
Aspire C15X exkl. batteri: 2890 kr

Säljstart augusti 2024

För mer information kontakta:
Marknadschef, Husqvarna Sverige
karolina.zenk@husqvarnagroup.com

Om Husqvarna Aspire
Husqvarna Aspire är en serie effektiva, lättanvända och batteridrivna trädgårdsredskap. De levereras med ett smidigt förvaringssystem och är kompatibla med batterisystemet Power for All. Sortimentet innehåller för närvarande följande produkter: robotgräsklippare, gräsklippare, häcksax, trimmer, grensåg och busk- och grässax, samt en väggmonterad förvaringsskena som gör det enkelt att förvara produkterna, även i små utrymmen. Hela sortimentet har en stilren svart design med interaktionspunkter i orange. För mer information besök https://www.husqvarna.com/se/utforska-och-upptack/aspire/.