De ledande märkena av husvagnar och husbilar är redan klara som utställare

Mälardalen får ny mässa för husvagnar och husbilar!

Husvagns- och Husbilsbranschens Riksförbund (HRF) bjuder på en spännande julklapp – en ny branschmässa i Stockholm i mars som får namnet Stockholm Husvagn Husbil.
-Mässan kommer satt samla ett stort antal ledande varumärken. Vi tror mycket på den här mässan eftersom den arrangeras på Stockholmsmässan parallellt med båtmässan Allt för Sjön den 14-17 mars 2024, säger Per Nilsson, HRF:s ordförande.

Den nya mässan, Stockholm Husvagn Husbil, innebär på många sätt ett nytt event för branschen.

-Stockholm Husvagn Husbil har förutsättningarna att nå en ny målgrupp då den arrangeras parallellt med båtmässan Allt för Sjön. Vi ser också stora fördelar att mässan genomförs i Stockholm. Dels är det landets mest folktätaste region, dels vet vi att intresset för det mobila boendet tilltalar allt fler storstadsbor, fortsätter Per Nilsson.

Planeringen för Stockholm Husvagn Husbil är intensiv för att skapa ett intressant innehåll och program.

-Vi har redan klart med många ledande aktörer i branschen och fler tillkommer hela tiden, berättar Jörgen Nyström, kanslichef på HRF och den som projektleder mässan.

Husbil Stockholm, som har arrangerats i Kistamässans lokaler läggs samtidigt ned.

–Vi tycker såklart det är tråkigt att vi måste ställa in vårt arrangemang men hoppas att våra fantastiska besökare i stället skall hitta till den nya mässan. Utbudet av märken och tillbehör blir större på det nya arrangemanget och möjligheten att även se båtar tror jag lockar, säger Joakim Norberg, VD Autohallen som arrangerat mässan i Kista.

Stockholm Husvagn Husbil arrangeras parallellt med båtmässan Allt för Sjön och entrébiljetten ger tillträde till båda mässorna.
-Vi är glada att kunna bredda utbudet som möter besökaren på Allt för Sjön, säger Hanse Thorslund, Projektledare Stockholmsmässan. Genom samarbetet med HRF erbjuder vi nu än mer produkter och möjligheter för alla som gillar en aktiv fritid, resor och avkoppling både till lands och till sjöss. Totalupplevelsen för våra besökare blir större, konstaterar Hanse Thorslund.

-Stockholm Husvagn Husbil, tillsammans med Allt för Sjön, har alla förutsättningar att ge en nyfiken publik möjligheten att se, klämma och känna och jämföra de olika utställarnas produkter, avslutar Jörgen Nyström.

Husbilsmärken som är klara som utställare:
Adria, Affinity, Carthago, Challenger, Concorde, Dreamer, Etrusco, Eura, Frankia, Hobby, Hymer, Kabe, Knaus, Mc Louis, Morelo, Niesmann+Bishoff, Rapido, Sunliving, Weinsberg.

Husvagnsmärken som är klara som utställare:
Adria, Hobby, Kabe, Knaus, Weinsberg

Tillbehörsleverantörer som är klara som utställare:
Kama Fritid

Kategorier