News -

Planerar ni event om digitalisering, IT eller energifrågor i Almedalen? Hydro66 är på plats och deltar gärna!

Hydro66 VD Anne Graf finns på plats i Almedalen 2018 och deltar gärna i paneler eller samtal om viktiga framtidsfrågor såsom digitalisering, IT, energi och hållbarhet.

Digitaliseringen har varit ett stort ämne i Almedalen de senaste åren. Innovativ IT är en viktig drivkraft för utveckling, ökad transparens och tillgänglighet i världen. Tillväxten inom data globalt är exponentiell och drivs bland annat av utvecklingen inom molnlösningar, konsumenternas förväntningar, Internet of Things, e-hälsa, big data, autonoma fordon.

Alla världens företag har stora mängder data att bearbeta, analysera och lagra. Datat behöver hanteras på ett så hållbart sätt möjligt - ekonomiskt och miljömässigt. Internet, IT och dess infrastruktur står redan för 7% av världens energianvändning och mer än 2% av de globala koldioxidutsläppen och global internettrafik förväntas tredubblas till 2020.

• Data, Telecom, IT

• energifrågor