Anna och Emil förstärker teamet på Hydro66

I maj välkomnar Hydro66 två nya medarbetare till sitt team.

Anna Hollström blir Financial Controller på Hydro66 och ekonomiansvarig för de svenska bolagen inom Hydro66-koncernen och rapporterar direkt till koncernens CFO Juliet Pedrazas.

Anna kommer närmast från Grant Thornton där hon arbetat som auktoriserad redovisningskonsult. Dessförinnan som rådgivare på Handelsbanken. Förutom 9 års erfarenhet inom redovisning och företagsrådgivning har Anna ägnat tid åt att utforma och implementera kundanpassade webbaserade ekonomilösningar.

Emil Fågelkvist blir Mechanical & Electrical Engineer på Hydro66 och därmed tekniskt driftansvarig för anläggningen i Boden. Han rapporterar direkt till koncernens CTO Christiaan Keet.

Tidigare arbetade Emil på Umia som projektledare och innan dess på Eitech med QA/QC på Facebook och med löpande elarbeten och automationsprojekt på bland annat Norrmejerier.

- Vi är mycket glada att kunna knyta till oss både Anna Hollström och Emil Fågelkvist. I takt med vår tillväxt samt i och med planerna på börsnotering behöver vi förstärka både på ekonomi och driftsidan. Det här är två nyckelpersoner som kommer att göra stor skillnad i vår verksamhet, säger Anne Graf, VD på Hydro66.

Hydro66 har idag 12 anställda i Sverige och i England.

---

Hydro66 datacenter i Boden erbjuder datacentertjänster särskilt anpassade för stora företag, HPC-kluster och molntjänster. Anläggningen drivs av 100% förnybar vattenkraft och är ett av världens mest effektiva datacenter.

---

Paul Morrison