Hydroscand förvärvar Euro Hydraulics Mobile

Hydroscand Ltd tillkännager förvärvet av Euro Hydraulics Mobile Ltd

Hydroscand Ltd är glada att tillkännage förvärvet av Euro Hydraulics Mobile Ltd.

Euro Hydraulics Mobile som grundades 1995 är den största oberoende aktören, som varit etablerade längst tid på marknaden, inom mobil slangservice i södra Wales. Med sina fullt utrustade servicefordon hjälper Euro Hydraulics Mobile ett brett spektrum av kunder, i hela södra Wales och västra England. Företagets fokus på kundservice har resulterat i ett starkt och gott rykte i området. Euro Hydraulics Mobile ligger i Treforest Industrial Estate, i Pontypridd, och har idag sju anställda. Förvärvet initierades av ägarnas successionsplanering.

Denna transaktion, som slutfördes den 22 mars 2021, är mycket komplementärt och strategiskt fördelaktig. Euro Hydraulics Mobile fyller ett geografiskt gap i Hydroscands befintliga filialnät och utökar vår geografiska täckning för mobil slangservice för kunder i södra Wales. Euro Hydraulics Mobile grundare Christian Greedy kommer att samarbeta med Rebecca Galley, Hydroscands VD i Storbritannien, för att uppnå en framgångsrik integration i koncernen.

”Vi är mycket glada över att få välkomna Euro Hydraulics Mobile till Hydroscand Group - vår gemensamma expertis och vårt engagemang för våra kunder gör detta till ett uppenbart och kompletterande partnerskap. Euro Hydraulics Mobile är ett mycket framgångsrikt bolag i branschen med ett starkt lokalt varumärke och imponerande prestanda. Tillsammans kommer vi att utöka vårt erbjudande och vår mobila slangservicestjänst i södra Wales och västra England, vilket förbättrar våra kunders upplevelse”, säger Rebecca Galley, verkställande direktör för Hydroscand Ltd.

Christian Greedy tillägger: ”Som grundare är jag oerhört stolt över allt som vi hittills har uppnått. Vi vet att Euro Hydraulics Mobile kan uppnå mycket mer. Så vår prioritering var att hitta en partner med gemensamma mål och värderingar som kan hjälpa bolaget att nå sin framtida fulla potential. Vi är övertygade om att vi har valt rätt partner och att Euro Hydraulics Mobile kommer att fortsätta att blomstra som en del av Hydroscand-koncernen.”

Detta är Hydroscands andra investering under detta år i Storbritannien och det är ett exempel på hur företaget använder sin expertis när det kommer till att stötta övergången från grundare, ägarfamiljer och långvariga privata ägare, till nya ägare. Hydroscand har utvecklats bra under hela pandemin och har uppnått tillväxt trots den utmanande affärsmiljön. Företaget fortsätter att söka ytterligare förvärvsmöjligheter.

Om Hydroscand Ltd

Hydroscand Ltd grundades i Storbritannien 2002 och bedriver nu verksamhet från åtta brittiska filialer, varav tre fungerar som produktionscentra. Läs mer på hydroscand.co.uk

Om Hydroscand Group

Hydroscand är ett internationellt, familjeägt företag som tillhandahåller lösningar och tjänster för slangar, kopplingar och relaterade produkter genom en kunddriven och decentraliserad organisation. Med verksamhet i 20 länder med fler än 240 filialer, över 140 mobila SlangExpress-enheter och 450 återförsäljare är Hydroscand alltid strategiskt positionerad för att kunna stötta sina kunders verksamhet på bästa sätt. Hydroscand Group har över 1400 anställda och betjänar fler än 100 000 kunder i Europa, Asien och Afrika – Läs mer på hydroscand.com

Globalt finns vi representerade med verksamhet i 20 länder och erbjuder lösningar och tjänster för slangar, kopplingar och relaterade produkter.

I Sverige har Hydroscand ett 70-tal slangservicebutiker och en rikstäckande mobil slangservice, känt under varumärket SlangExpress. Vi har fler än 450 anställda och en omsättning på 1,1 miljarder kronor (2020).