Hydroscand OEM i Örebro säkerställer sin drift och spårbarhet

Hydroscand OEM i Örebro säkerställer sin drift och spårbarhet

Hydroscand OEM i Örebro säkerställer sin drift och spårbarhet av komponenter genom att implementera en uppdatering till driftsystemet HAPS (Hydroscand Automatic Production System), som nu blir HAPS-WEB. Hydroscands fabrik OEM i Örebro tillverkar hydraulslangar åt kunder från hela världen. Utifrån en ökad efterfrågan och Hydroscands mission att stötta sina kunder i deras ständiga utveckling har Hydroscand OEM uppdaterat sitt produktionssystem till ett nätverksbaserat system som övervakar produktion och drift.

Systemet som Hydroscand OEM har implementerat är framtaget och utvecklat med funktioner som säkerställer att drift och produktion av komponenter kan fortgå utan några stopp eller avvikelser. Systemet ger tidsstämplar på moment med digital kvittens på att korrekt sekvens är utfört. Nya funktioner är utvecklade så att systemet säkrar full spårbarhet av alla hydraulslangar som lämnar Hydroscand OEM:s fabrik i Örebro. Systemet är sedan innan framtaget för att hålla hög takt, med fokus på ergonomi och kvalitet, nu utökas systemet med mer flexibilitet och vidare utveckling, specifikt inom området spårbarhet av ingående komponenter.

”Det som var vägledande i utformningen av systemet och en utmaning var att göra rätt analyser om hur Hydroscand OEM:s tillverkning skulle styras. Absolut viktigaste för oss på Hydroscand OEM var att det nya systemet utformades utifrån våra kunders krav och önskemål, och vårt behov av att utöka vår produktionsstorlek. Nu när systemet är implementerat kan vi stolt konstatera att systemet gör rätt analyser av hur tillverkningen ska styras och vi kan fortsätta utveckla förädlade metoder för ännu högre spårbarhet och kvalitet.”
Fredrik Järnberg, Site manager OEM Örebro

Läs mer om Hydroscand OEM här

Globalt finns vi representerade med verksamhet i över 20 länder och erbjuder lösningar och tjänster för slangar, kopplingar och relaterade produkter.

I Sverige har Hydroscand över 70 slangservicebutiker och en rikstäckande mobil slangservice, känt under varumärket SlangExpress. Vi har fler än 450 anställda och en omsättning på 1,1 miljarder kronor (2020).