Förhandsbokning av iPhone 4 stoppad - Hypezoo:s användare hann dock beställa

Apples kommande iPhone modell - iPhone 4 - är så pass efterfrågad att Telenor tvingas sluta ta emot nya förhandsbokningar. Detta på grund av osäkerhet runt vilka volymer som kommer finnas tillgängliga när telefonen lanseras i Sverige i slutet av juli. Telenor lovar dock att de lyckliga som redan bokat kommer få sina telefoner i den ordning de beställt dem. Några som var bland de första att få reda på att iPhone 4 gick att förbeställa var de som bevakade telefonen med hjälp av Hypezoo.se - en sökmotor för framtida produkter.

"Det här visar att intresset för framtida produkter är enormt och att den tjänst som Hypezoo erbjuder ligger rätt i tiden." säger Tobias Hasselrot, grundare av Hypezoo. "Vi har pratat med flera nöjda användare som lyckats förbeställa sin iPhone 4 från Telenor tack vare Hypezoo. Det känns kul att vi kunnat hjälpa dem att bli bland de första som får den åtråvärda telefonen när den släpps."

På Hypezoo.se kan man söka på kommande produkter som presenteras på en tidslinje. De produkter man är intresserad av kan man välja att bevaka för att få reda på när de finns att förbeställa och köpa. För närvarande erbjuder tjänsten möjlighet att söka inom följande produktkategorier: mobiltelefoner, kameror och spel. Fler kategorier är på gång.

"Det finns otroligt mycket information och rykten kring kommande produkter på nätet i form av blogginlägg, forumtrådar och nyhetsartiklar. Vår ambition är att sammanställa detta informationsflöde och göra det lättillgänglig för våra användare." säger Tobias Hasselrot.

För mer information, kontakta gärna:

Tobias Hasselrot, Grundare, Hypezoo
E-post: tobias.hasselrot@hypezoo.com

• Telekom

• iphone
  • iphone 4

Om Hypezoo

Hypezoo är en sökmotor för framtida produkter och deras release-datum. Företaget grundades 2009 av tvillingarna Tobias och Daniel Hasselrot som tidigare arbetade som utvecklingschef på PriceRunner respektive arkitekt och team lead på Polopoly. Förutom själva webbtjänsten samarbetar Hypezoo även med bloggar och tidningar såsom Feber.se och M3 där deras läsare kan bevaka produkter de skriver om och bli meddelade när dessa släpps. För mer information se Hypezoo.se

Följ oss på Facebook och Twitter

Tobias Hasselrot