Parkhuset logotype

Invigning av Parkhuset i Ljura 23 september kl. 12

Pressinbjudan – Invigning av Parkhuset i Ljuraparken

”Fler kan mer” är ett initiativ från Samhällsbyggnadskontoret och Hyresbostäder i syfte att utveckla en gemensam Samverkansmodell kring stadsdelsutveckling.

Målet är en gemensam övergripande strategisk plan för berörda stadsdelar. Nu är det dags att dra igång arbetet med stadsdelen Ljura.

Som ett första steg har nu Samhällsbyggnadskontoret påbörjat en rejäl upprustning av Ljuraparken. Ett arbete som beräknas vara klart i december 2023.

Men redan nu - i samband med den årliga Ljuradagen - passar vi på att inviga det nygamla Parkhuset. Ett hus som är tänkt att vara en samlingsplats för aktiviteter som anpassas efter deltagarnas önskemål. Vi vill samla hyresgäster, föreningar och organisationer under ett och samma tak. Detta är en plats för värme och gemenskap och kommer vara en central knutpunkt för stadsdelen.

Här kommer ett exempel på aktiviteter som skulle kunna finnas i Parkhuset:

• Kvälls och trygghetsvandringar

• Stadsodlingar

• Loppis

• Föreläsningar

• Parklek

Välkomna på invigning lördag 23 september kl. 12:00 där ni får veta mer om denna satsning i Ljura.

Vi ses i Parkhuset på Ljuragatan 185

Tomas Lindqvist