Pressinbjudan: Nu ska Norrköpings nyaste studentboende invigas

Pressinbjudan: Nu ska Norrköpings nyaste studentboende invigas

Lagom till terminstarten på Campus Norrköping har kv. Dalkarlen, det senaste tillskottet till studentboendet, färdigställts och fått sina allra första, förväntansfulla hyresgäster. Tisdagen den 30 augusti kommer därför en hyresgäst och student vara den som ”klipper bandet” och officiellt inviger Dalklaren.

Andreas Äijä är student på Campus Norrköping. Han bor sedan bara några veckor på Dalkarlen och kommer representerar studenterna vid en liten ceremoni i samband med invigningen. Till sin hjälp har Andreas också Hyresbostäders vd Gunnar Boquist och Universitetsarkitekt (LiU) Karolina Ganhammar.

Dalkarlen är både ett nyproduktionsprojekt och ett s k ”fill-in” projekt där vi på en befintlig yta i anslutning till ett befintligt studentboende lagt till 56 studentlägenheter i form av både 1 rok och 2 rok.

Representanter från media är välkomna att medverka.

Datum & tid: Tisdag den 30 augusti kl. 11.00
Plats: Kv. Dalkarlen (innergården), Kvarngatan 3

I samband med invigningen finns det utrymme för att ställa frågor och träffa studenter samt representanter för både Linköpings universitet och Hyresbostäder/Studentbo.

För mer information kontakta Lars Löfgren, Marknadschef Hyresbostäder på 0730- 20 15 95 eller Åse Ringborg, Projektledare marknad på 011-21 08 92

Hyresbostäder är det kommunägda bostadsföretaget i Norrköping. Koncernen äger och förvaltar ca 9 500 lägenheter, varav ca 750 är studentbostäder som ägs och förvaltas av dotterbolaget Studentbo. Utbudet av bostäder är varierat, från lägenheter i sekelskifteshus till det senaste inom nyproduktion. Hyresbostäder vill vara det mest attraktiva bostadsföretaget i Norrköping. Bolaget planerar att bygga ytterligare 1 200 bostäder fram till 2020.