Pressinbjudan från Hyresgästföreningen, Göteborgs Förenade Studentkårer och jagvillhabostad.nu

Hur många unga vuxna i Göteborgsregionen vill ha en egen bostad men saknar det i dag?

Hur många bostäder behöver byggas för att möta behoven hos dagens 20- 27-åringar?

Svaren på de frågorna presenterar vi på en utomhus-presskonferens nu på tisdag den 21 maj. Presskonferensen hålls i Speakers Corner i Brunnsparken mitt i centrala Göteborg och startar klockan 12.00.

Medverkar på presskonferensen gör Anna Lönn Lundbäck, regionchef för Hyresgästföreningen i västra Sverige, Stina Fredriksson, ordförande för Göteborgs Förenade Studentkårer och Hanna Lindquist, ordförande för jagvillhabostad.nu.

Orsaken till presskonferensen är den stora enkät om unga vuxnas boende i Göteborgsregionen 2013 som Hyresgästföreningen låtit genomföra under januari och februari i år och vars slutrapport blir klar nu i dagarna.

Väl mött i Speakers Corner i Brunnsparken tisdag 21 maj klockan 12.00.

PS Samma dag klockan 17.30 -19.00 blir det politisk debatt i barmiljö. Debatten hålls på Pustervik vid Järntorget. Medverkar gör två representanter för alliansen och två från rödgröna blocket.  Välkommen även dit.

• engagemang
  • bostadsbyggande
  • jagvillhabostad.nu
  • göteborgs förenade studentkårer

Hyresgästföreningen organiserar 70 000 bostadshyresgäster i Region västra Sverige. Vi är en rikstäckande förening och vårt grundläggande mål är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Vi värnar om hyresgästers trygghet, inflytande och gemenskap i boendet. Hyresgästföreningen är en partipolitiskt obunden och demokratiskt uppbyggd förening som främjar och slår vakt om hyresgästernas intressen.