​2,2 miljoner kronor tillbaka till våra medlemmar

Hyresgästföreningen Region Norrland hjälper bland annat sina medlemmar i juridiska frågor. En summering för 2018 visar på mycket goda resultat, där medlemmarna sparat in cirka 2,2 miljoner kronor.

Hyresgästföreningens medlemmar i Norrland har under året fått hjälp av juridikenheten i olika boendetvister. Sammanlagt har vi sparat in cirka 2 245 000 kronor, fördelat på 205 medlemmar.

- Det här är ett konkret bevis på att vår kompetens gör skillnad och skapar medlemsnytta. Vi gör förstås även andra insatser som är av värde för våra medlemmar, men som inte går att räkna i kronor och ören. Det kan till exempel vara när vi hjälper hyresgäster att få bo kvar i sina hem, säger Niclas Sundell, chef juridikenheten.

Fördelad över de fyra norrlandslänen såg medlemmarnas besparing ut enligt nedan.

Jämtland Härjedalen: cirka 419 000 kronor, fördelat på 33 medlemmar
Västernorrland: cirka 967 000 kronor, fördelat på 91 medlemmar