Dimitrios Lenis och Erik Sandström från Hyndai Center Stockholm tillsammans med Gustav Freij, Country Manager på Hyundai Sverige.

BilOn i Skärholmen är Årets Hyundai-återförsäljare

Stockholm, 11 februari 2020 – BilOn AB i Skärholmen har utnämnts till Årets Hyundai-återförsäljare. Anläggningen som till vardags går under namnet Hyundai Center Stockholm ökade sin försäljning med hela 272% under 2019. Hyundai Center Stockholm invigdes i maj 2017 och var tidigt med på den koreanska biltillverkarens satsning på elektrifiering av modellprogrammet.

”BilOn har under året haft ett starkt fokus på tillväxt och genom ett strategiskt nyttjande av Hyundais miljöbilsprogram har Årets Återförsäljare tagit sig till den absoluta toppen inom Hyundais nätverk”, säger Jakob Lundin, Försäljningschef på Hyundai Sverige.

Dimitrios Lenis, VD för BilOn fortsätter: ”Hyundais tidiga satsning på elektrifierade bilar ligger helt i linje med vår egen hållbarhetsstrategi. Att vår duktiga och engagerade personal kan erbjuda några av marknadens bästa miljöbilar har gjort att vi på kort tid lyckats bli en framstående del av Hyundais nätverk. Det är verkligen en laginsats och vi är jättestolta över att kunna titulera oss Årets Hyundai-återförsäljare. Vi ser fram emot att försvara titeln under 2020.”

Av Hyundai Center Stockholms totala försäljning 2019 bestod hela 48,5% av miljöbilar. Ett tydligt bevis på att de som återförsäljare kan tillhandahålla produkter som kunderna vill ha i den gröna omställning marknaden befinner sig i. Hyundai ligger i framkant när det kommer till utveckling av miljövänliga bilar och erbjuder idag marknadens bredaste utbud av elektrifierade drivlinor. Vätgasbilen NEXO belönades nyligen med Teknikens Världs Stora Bilpris 2020 och IONIQ Electric som 2017 förärades med samma utmärkelse har nyligen lanserats i uppgraderat utförande tillsammans med syskonet IONIQ Plug-in Hybrid. I sällskap av testvinnande kompakt-SUV:en Kona Electric, nytillskottet Kona Hybrid, IONIQ Hybrid och Tucson 48V Mildhybrid utgör de en marknadsledande bredd i modellprogrammet som skall möta alla kunders behov.

Alla bilar kan upplevas och provköras hos Hyundai Center Stockholm på Murmästarvägen 17-19 i Sätra.