Hyundais nyheter på bilmässan i Frankfurt

Hyundais nyheter på bilmässan i Frankfurt

Just nu pågår Frankfurtmässan för fullt och här är några av Hyundais nyheter i korthet:

• Nya crossovern i20 Active visas upp för allmänheten för första gången
  • Nya faceliftade Santa Fe, med uppdaterad komfort och nya system kring aktiv säkerhet, som autobroms, filvarningssystem, Blind Spot Detection och Smart Cruise Control.
  • En rad nya konceptbilar som bland annat nya generation Hyundai i20 WRC baserad på 5-dörrars versionen

Se en sammanfattning av årets nyheter, bilder, digitalt material samt presskonferensen här:

Presskontakt PR & Communications Manager PR, Information, Sponsring & Event, Influencer-samarbeten. +46 (0) 733 380 770

Hyundai Bilar Import AB bildades 2018 men Hyundai har varit representerat i Sverige med distribution sedan 1991. I Sverige har Hyundai idag 60 försäljningsställen och 85 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2017 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över, vilket gör Hyundai Motor Company till världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag åtta produktionsbaser och sju center för design- och teknikutveckling utbredda över hela världen.