Ännu bättre garantier hos Hyundai!

Från och med den 1 juni 2005 inför Hyundai Bilar AB en ny kvalitetsgaranti. Det handlar om en treårig garanti på begagnade Hyundai-modeller, vilket förstås kommer att göra Hyundai till ett ännu smartare bilval! Den nya kvalitetsgarantin gäller för begagnade Hyundai-bilar som köps hos en auktoriserad Hyundai-återförsäljare, och gäller förstås för såväl privatpersoner som företag. Garantibevis utfärdas av återförsäljaren och undertecknas av kunden vid köptillfället. Hyundai´s nya kvalitetsgaranti blir marknadens bästa garanti för maskinella komponenter. Garantin gäller i 3 år – till dess bilen är 9 år gammal eller mätaren visar på 14 000 mil. Garantin följer köparen och gäller utan självrisk. Redan tidigare har Hyundai ett av marknadens bästa garantiprogram med 3 års nybilsgaranti/fria mil, 3 års vagnskadegaranti, 6 års rostskydd och 9 år/20 000 mils elektronikgaranti. ”Vi är förstås mycket glada att ge ytterligare trygghet för våra kunder”, säger Christian Norberg, VD Hyundai Bilar AB. ”Vi har starka produkter och den nya garantin kommer att förstärka vårt varumärke ytterligare och samtidigt öka kundkontakterna och försäljningen av begagnade Hyundai-bilar, vilket i sin tur frigör kapital för ökad nybilsförsäljning och många fler kan göra ett smart bilval”, avslutar Norberg. Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 Pressinformation Ann Sundfeldt tel: 08-50605031 e-post: Ann.Sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på http://www.hyundaipress.nu

Om Hyundai Sverige
Hyundai har varit representerat i Sverige med försäljning sedan 1991. Hyundai Bilar Import AB ägs av danska Nic Christiansen Group som tog över den svenska distributionen 2018 och har idag ett nätverk av 62 försäljningsställen och 82 serviceverkstäder landet runt.

Om Hyundai Motor Company
Hyundai Motor Company grundades 1967 och finns representerat i över 200 länder med mer än 120 000 anställda, dedikerade till utveckling av framtidens mobilitet, runt om i världen. Baserat på varumärkesvisionen "Progress for Humanity", accelererar Hyundai Motor sin förvandling till en Smart Mobility Solution Provider. Företaget investerar i avancerad teknik som robotik och Urban Air Mobility (UAM) för att åstadkomma revolutionerande mobilitetslösningar, samtidigt som man strävar efter öppen innovation för att introducera framtida mobilitetstjänster. I strävan efter en hållbar framtid för världen kommer Hyundai att fortsätta sina ansträngningar för att introducera nollutsläppsfordon utrustade med branschledande teknik för bränsleceller och elbilar.

Se www.hyundai.se och följ oss på http://www.mynewsdesk.com/se/hyundai, www.facebook.com/hyundaisverige
samt @HyundaiSverige på Instagram för mer information och nyheter.