BILELEKTRO TAR ÖVER HYUNDAI-FÖRSÄLJNINGEN I HUDIKSVALL

Nu i helgen den 2-3 juni tar Bilelektro, med ägare och VD Peter Holmberg i spetsen, över Hyundai-försäljningen i Hudiksvall. Bilelektro, var tidigare verkstad och startades av Holmberg 1987. Sedan 2004 har företaget ansvarat för Saab/Opel´s service- och reservdelshantering på distriktet. För ett år sedan började man också sälja begagnade bilar och nu känner man sig mogna för nya bilar. Bilelektro ligger på Furulundsvägen i Hudiksvall och är en fullserviceanläggning. Där sysselsätter man idag 8 personer och beräknar att sälja 50 nya Hyundai per år och lika många begagnade bilar. ”Hyundai är ett mycket spännande bilmärke som tagit plats i hela världen, med riktiga kvalitetsprodukter”, säger Peter Holmberg. ”Vi ser verkligen fram emot att ta hand om både nya och befintliga Hyundai-kunder”, avslutar han. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Ann Sundfeldt, Hyundai Bilar AB, tel: 08-50605031, ann.sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på www.hyundaipress.nu