Fler än 1000 Hyundai-bilar till FIFA World Cup 2006

Hyundai har nu gjort officiell avspark för sin sponsring av FIFA World Cup 2006. En sponsring som innebär att den koreanska biltillverkaren tillhandahåller en fordonsflotta som består av drygt 1000 bilar och ett antal bussar till FIFA´s organisationskommitté (OC). Hyundai Motors Mr. Su-Kil Lee överlämnade symboliskt en bilnyckel i silver till FIFA´s OC president Franz Beckenbauer och uttryckte sin glädje över att ?kicka? igång samarbetet. ?Hyundai har sett fram mot detta ögonblick en lång tid. Vi har redan startat vår världsomfattande marknadsaktivitet men det är ju fordonen som är själva grunden för vår sponsorsatsning, plattformen för att öka kännedomen om våra produkter till miljontals besökare och åskådare. Hyundais sponsring är inte enbart om fokuserat på fordonen, som består av modellerna Sonata, Grandeur, Trajet, Tucson, Santa Fe och H-1. Hyundai kommer också att stå för teknisk support under hela fotbollsevenemanget Hyundai har varit sponsor för FIFA World Cup sedan 1999 och har tecknat ett avtal med FIFA som sträcker sig över VM 2010 och 2014. Om Hyundai och Fotbolls-VM 2006. Hyundai är en av huvudsponsorerna av 2006 års Fotbolls-VM. I Sverige genomför Hyundai en rad VM-aktiviteter. En gigantisk Goodwill boll, där svenska folket kan skriva sina lyckönskningar, kommer att finnas vid flera orter och evenemang under våren. Passionen för fotboll manifesteras i Hyundai-Cup som avgörs i maj och där vinnande lag kvalificerar sig till Amatör-VM. Hyundai genomför dessutom en slogantävling där vinnarförslaget kommer att pryda svenska landslagets spelarbuss under Fotbolls-VM. Hyundai sponsrar TV-sändningarna under Sveriges VM-matcher. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 Pressinformation Ann Sundfeldt tel: 08-50605031 e-post: Ann.Sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på http://www.hyundaipress.nu

Om Hyundai Sverige

Hyundai Bilar Import AB bildades 2018 men Hyundai har varit representerat i Sverige med distribution sedan 1991. I Sverige har Hyundai idag 62 försäljningsställen och 84 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2017 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över, vilket gör Hyundai Motor Company till världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag åtta produktionsbaser och sju center för design- och teknikutveckling utbredda över hela världen.

När 2018 nådde halvvägs hade Hyundai Motor förnyat 90 procent av hela modellprogrammet och erbjuder därmed Europas yngsta produktportfölj. 85 procent av alla Hyundai-bilar sålda i regionen är även designade, utvecklade, testade och byggda i Europa för att möta de höga krav och behov som finns hos europeiska kunder. Produktionen inkluderar därför fabriker i både Tjeckien och Turkiet med en kombinerad årlig kapacitet på 600 000 bilar.

Se www.hyundai.se och följ oss på http://www.mynewsdesk.com/se/hyundaiwww.facebook.com/hyundaisverige
samt @HyundaiSverige på Instagram för mer information och nyheter.

Presskontakt PR & Communications Manager PR, Information, Sponsring & Event, Influencer-samarbeten. +46 (0) 733 380 770

Hyundai Bilar Import AB bildades 2018 men Hyundai har varit representerat i Sverige med distribution sedan 1991. I Sverige har Hyundai idag 60 försäljningsställen och 85 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2017 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över, vilket gör Hyundai Motor Company till världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag åtta produktionsbaser och sju center för design- och teknikutveckling utbredda över hela världen.