FORTSATT ÖKNING FÖR HYUNDAI

FORTSATT ÖKNING FÖR HYUNDAI

Hyundai fortsätter att öka i Europa. Under oktober ökade försäljningen med 10,2 procent jämfört med samma månad året innan.

Totalt såldes 33 867 nya Hyundai i Europa under oktober, vilket betyder en marknadsandel på 3,4 procent.

Januari till oktober i år har Hyundai registrerat 365 640 bilar i Europa, en ökning med 9,3 procent på en totalmarknad som minskat med 6,9 procent under perioden.

”Även i Sverige har vi ökat rejält under oktober månad, totalt registrerades 1012 bilar jämfört med 731 samma månad förra året, en ökning med 38,5 procent. Hittills i år har vi lyckats öka vår ackumulerade marknadsandel till 4,12 procent mot 3,89 för samma period i fjol”, säger Thomas Holm, VD för Hyundai Bilar AB.

ann.sundfeldt@hyundai.se

070 317 80 31

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 85 försäljningsställen och 110 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2011 4,05 miljoner bilar världen över. Bilarna säljs i 186 länder via 5300 återförsäljare. Idag är Hyundai den femte största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag sex tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien och Ryssland

Om Hyundai Sverige

Hyundai Bilar Import AB bildades 2018 men Hyundai har varit representerat i Sverige med distribution sedan 1991. I Sverige har Hyundai idag 62 försäljningsställen och 83 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2017 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över, vilket gör Hyundai Motor Company till världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag åtta produktionsbaser och sju center för design- och teknikutveckling utbredda över hela världen.

När 2018 nådde halvvägs hade Hyundai Motor förnyat 90 procent av hela modellprogrammet och erbjuder därmed Europas yngsta produktportfölj. 85 procent av alla Hyundai-bilar sålda i regionen är även designade, utvecklade, testade och byggda i Europa för att möta de höga krav och behov som finns hos europeiska kunder. Produktionen inkluderar därför fabriker i både Tjeckien och Turkiet med en kombinerad årlig kapacitet på 600 000 bilar.

Se www.hyundai.se och följ oss på http://www.mynewsdesk.com/se/hyundaiwww.facebook.com/hyundaisverige
samt @HyundaiSverige på Instagram för mer information och nyheter.

Presskontakt PR & Communications Manager PR, Information, Sponsring & Event, Influencer-samarbeten. +46 (0) 733 380 770

Hyundai Bilar Import AB bildades 2018 men Hyundai har varit representerat i Sverige med distribution sedan 1991. I Sverige har Hyundai idag 60 försäljningsställen och 85 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2017 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över, vilket gör Hyundai Motor Company till världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag åtta produktionsbaser och sju center för design- och teknikutveckling utbredda över hela världen.