Hyundai beställer fler luftmoduler från Opcon Autorotor

Opcons dotterbolag Opcon Autorotor AB har fått en beställning på ett antal luftmoduler till bränslecellsmotorer från fordonstillverkaren Hyundai. Beställningen avser en leverans av flera inom ramen för ett samarbetsprojekt med Hyundai. Denna order befäster Opcon Autorotors ställning som den ledande leverantören av kompletta luftmoduler till tillverkare av bränslecellsmotorer. Hittills har Opcon Autorotor levererat luftmoduler till mer än 60 procent av samtliga bränslecellsbilar och -bussar som byggts globalt. Hyundai-gruppen är den sjunde största fordonstillverkaren i världen. Hyundai investerar fem procent av omsättningen i forskning och utveckling, bland annat på utveckling av energieffektiva och miljövänliga bilar för framtiden. För ytterligare information, vänligen kontakta: Rolf Hasselström, koncernchef och vd, 08-466 45 00, 070-594 79 60 Opcon AB, Box 30, 662 21 Åmål Tel. 0532-613 00, fax 0532-120 19 e-post: info@opcon.se www.opcon.se Opcon är en industrikoncern med verksamhet i Sverige, USA och Kina. Koncernen utgörs av moderbolaget Opcon AB samt åtta dotterbolag – SEM, REAC, Svenska Rotor Maskiner (SRM), Lysholm Technologies, Opcon Autorotor, Laminova Production, Opcon Inc. samt Opcon Suzhou Co., Ltd. Antalet anställda är cirka 430. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista.

Om Hyundai Sverige

Hyundai Bilar Import AB bildades 2018 men Hyundai har varit representerat i Sverige med distribution sedan 1991. I Sverige har Hyundai idag 62 försäljningsställen och 84 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2017 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över, vilket gör Hyundai Motor Company till världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag åtta produktionsbaser och sju center för design- och teknikutveckling utbredda över hela världen.

När 2018 nådde halvvägs hade Hyundai Motor förnyat 90 procent av hela modellprogrammet och erbjuder därmed Europas yngsta produktportfölj. 85 procent av alla Hyundai-bilar sålda i regionen är även designade, utvecklade, testade och byggda i Europa för att möta de höga krav och behov som finns hos europeiska kunder. Produktionen inkluderar därför fabriker i både Tjeckien och Turkiet med en kombinerad årlig kapacitet på 600 000 bilar.

Se www.hyundai.se och följ oss på http://www.mynewsdesk.com/se/hyundaiwww.facebook.com/hyundaisverige
samt @HyundaiSverige på Instagram för mer information och nyheter.

Presskontakt PR & Communications Manager PR, Information, Sponsring & Event, Influencer-samarbeten. +46 (0) 733 380 770

Hyundai Bilar Import AB bildades 2018 men Hyundai har varit representerat i Sverige med distribution sedan 1991. I Sverige har Hyundai idag 60 försäljningsställen och 85 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2017 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över, vilket gör Hyundai Motor Company till världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag åtta produktionsbaser och sju center för design- och teknikutveckling utbredda över hela världen.