HYUNDAI FÖRSER DAMLANDSLAGET I FOTBOLL MED BILAR

HYUNDAI FÖRSER DAMLANDSLAGET I FOTBOLL MED BILAR

Med bara några veckor kvar till avspark gasar Hyundai Motor, i egenskap av officiell bilpartner vid VM i damfotboll 2011 i Tyskland, för att leverera hundratals fordon till den lokala organisationskommittén.

Hyundai överlämnar 289 bilar av modellerna ix35, Santa Fe ix55 och H1, tillsammans med 11 Hyundai-bussar. Fordonen kommer att användas av FIFA-tjänstemän, landslag, medlemmar av organisationskommittén, domare, VIP-gäster och pressrepresentanter under hela turneringen, som äger rum den 26 juni – 17 juli.

Samarbetet mellan Hyundai och FIFA startade 1999 och idag är Hyundai en av fotbollens starkaste förespråkare, som officiell sponsor för 2002 års FIFA World Cup Korea/Japan, 2006 års FIFA World Cup Germany och 2010 års FIFA World Cup South Africa, liksom till många andra FIFA-turneringar som t.ex. FIFA Confederation Cup. Den koreanska biltillverkaren har utökat sitt sponsoravtal med FIFA till att även gälla World Cup arrangemangen 2014 och 2022.

oOo

ann.sundfeldt@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 86 försäljningsställen och 122 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2010 3,6 miljoner bilar världen över. Bilarna säljs i 186 länder via 5300 återförsäljare. Idag är Hyundai den femte största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag sex tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien och Ryssland.

Om Hyundai Sverige

Hyundai Bilar Import AB bildades 2018 men Hyundai har varit representerat i Sverige med distribution sedan 1991. I Sverige har Hyundai idag 62 försäljningsställen och 83 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2017 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över, vilket gör Hyundai Motor Company till världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag åtta produktionsbaser och sju center för design- och teknikutveckling utbredda över hela världen.

När 2018 nådde halvvägs hade Hyundai Motor förnyat 90 procent av hela modellprogrammet och erbjuder därmed Europas yngsta produktportfölj. 85 procent av alla Hyundai-bilar sålda i regionen är även designade, utvecklade, testade och byggda i Europa för att möta de höga krav och behov som finns hos europeiska kunder. Produktionen inkluderar därför fabriker i både Tjeckien och Turkiet med en kombinerad årlig kapacitet på 600 000 bilar.

Se www.hyundai.se och följ oss på http://www.mynewsdesk.com/se/hyundaiwww.facebook.com/hyundaisverige
samt @HyundaiSverige på Instagram för mer information och nyheter.

Presskontakt PR & Communications Manager PR, Information, Sponsring & Event, Influencer-samarbeten. +46 (0) 733 380 770