Hyundai ger svenska fotbollsfans möjligheten att träffa världsstjärnorna Casillas och Kaká genom ”selfie”-tävling

• Kampanj igång för att träffa två av världens största fotbollsstjärnor
  • 20 vinnare från hela Europa får träffa Hyundais VM-ambassadörer
  • Tävling på Facebook där Hyundai letar efter kreativa ”selfies” med fotbollstema

Stockholm den 14 april 2014

Hyundai ger svenska fotbollsfans en unik möjlighet att få träffa två av världens i särklass största fotbollsstjärnor tillika Hyundais ambassadörer för fotbolls-VM 2014 i Brasilien, Iker Casillas och Kaká. Tävlingen, som sker på Facebook, går i tio europeiska länder där totalt 20 fotbollsfans kommer väljas ut för att åka och träffa och ta bilder tillsammans med stjärnorna

Tävlingen drog igång i helgen och pågår till och med den 21 april där svenska fotbollsfans ska ta en bild på sig själv (s.k. “selfie”) med fotbollstema och posta den på Hyundais svenska Facebook-sida, https://www.facebook.com/HyundaiSverige. Tävlande anger vilken av stjärnorna de helst vill träffa genom hashtaggarna #withCasillas eller #withKaka, samt referera till närmaste Hyundai-återförsäljare i kommentarsfältet.

De 20 mest kreativa ”selfisarna” vinner, där de första tio får träffa Kaká i Milano den 3 maj och de andra tio får träffa Casillas i Madrid den 8 maj.

Roland Bägén är marknadsdirektör på Hyundai i Sverige och säger: ”Det känns otroligt kul att kunna lansera den här tävlingen. Fotbolls-VM är ett av våra största och viktigaste sponsorskap och att kunna erbjuda en träff med två av världens största fotbollsspelare är väldigt roligt. Vi hoppas på några riktigt kreativa bilder så vi kan skicka många svenskar att träffa stjärnorna.”

Hur man deltar i tävlingen “Be There #withCasillas / Be There #withKaka”

1. Ta en “selfie” (ett självporträtt) med fotbollstema
  2. Sök efter närmaste Hyundai-återförsäljare via länken: www.hyundai.se/aterforsaljare
  3. Publicera bilden i kommentarsfältet på Hyundais svenska Facebook-sida https://www.facebook.com/HyundaiSverige och tagga den spelare du helst vill träffa tillsammans med postnumret till närmaste återförsäljare, exempelvis: ”#withCasillas #15443” eller ”#withKaka #15443”

Datum för träffar med stjärnorna:
Kaká – 3 maj 2014 – Milano, Italien
Iker Casillas – 8 maj 2014 – Madrid, Spainien

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Lindham
PR- och informationschef Hyundai Bilar AB
Erik.lindham@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 85 försäljningsställen och 111 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 186 länder via 5 300 återförsäljare. 2013 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över och Hyundai Motor Company är världens fjärde största biltillverkare. Hyundai har idag 12 bilfabriker; tre i Korea, tre i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland och Brasilien.

Se även www.hyundai.se