Hyundai i nytt samarbete med ELLE-galan 2022

Hyundai i nytt samarbete med ELLE-galan 2022

• Hyundai inleder ett samarbete med ELLE-galan 2022, årets största modehändelse.
  • Utvalda gäster och galans vinnare kommer erbjudas skjuts med privatchaufför i den prisvinnande elbilen IONIQ 5 med en vardagsrumsliknande rymlig interiör.
  • I filmer och artiklar producerade av ELLE berättar artisten Linnea Henriksson om sin syn på hållbarhet, design och intrycket av IONIQ 5.
  • Samarbetet skall stärka Hyundais koppling till design och hållbarhet samtidigt som företagets innovativa elbilar exponeras för en ny publik.

MALMÖ, 25 april 2022 – Hyundai ingår partnerskap med Sveriges största modehändelse - ELLE-galan 2022. Samarbetet skall stärka Hyundais koppling till design och hållbarhet, samtidigt som företagets innovativa elbilar exponeras för en ny publik. ELLE-galan arrangeras för tjugofjärde gången 2022 och precis som tidigare år äger den rum på Grand Hotel i Stockholm. Galans syfte är att öka intresset för mode, stödja svenska modeskapare och att uppmärksamma den svenska modebranschen både i Sverige och internationellt.

Hyundai erbjuder courtesy cars med privatchaufför till utvalda gäster och prisvinnare för att ge dem en så bekväm och smidig dag som möjligt under sina förberedelser inför galakvällen. Gästerna skjutsas utsläppsfritt i Hyundais prisvinnande elbil IONIQ 5, som med en vardagsrumsliknande och rymlig interiör möjliggör en både miljövänlig, lyxig och bekväm färd under dagen. Dessutom genomför Hyundai en fotoaktivering inne på själva galan, inspirerad av de unika pixelljusen hos IONIQ 5. Inför galan har ELLE producerat filmer och artiklar där artisten Linnea Henriksson berättar om sin syn på hållbarhet och design samt första intrycken efter att ha kört nya IONIQ 5.

ELLE-galan instiftades 1998 och delar årligen ut priser i ett femtontal olika modekategorier. Ett av dem är ELLE Concious Award som syftar till att framhäva modebranschens arbete med hållbarhet, öka återanvändning och minska mängden kläder som slängs varje år. Ett fokus på hållbarhet som ligger i linje med Hyundais vision – Progress for Humanity, med målsättning att demokratisera framtidens mobilitetslösningar.

”Att ingå partnerskap med ELLE-galan 2022 känns som ett naturligt steg i Hyundais varumärkesarbete,”berättar Cecilia Luc Mastio, Marknadschef på Hyundai Sverige. ”Vår vision Progress Humanity speglar målsättningen att leda utvecklingen av hållbara och innovativa bilar, precis som modevärlden ställer om för att bli klimatsmartare i sin produktion. Bilen du kör, blir precis som kläderna du bär, en del av din identitet och därför lägger Hyundai stort fokus på elegant design som sticker ut. Ett bevis på det är vår senaste elbil IONIQ 5 som nyligen belönades med utmärkelsen World Car Design of the Year.”

IONIQ 5 är Hyundais senaste elbil och den första att lanseras från det dedikerade elbilsvarumärket IONIQ. Modellen har en räckvidd på över 50 mil och erbjuder ultrasnabb laddning från 10-80% på 18 minuter, Vehicle-to-Load-teknik som gör att den kan agera stor powerbank och driva andra elektriska apparater samt maximalt rymlig interiör tack vare en hjulbas på hela 3000 mm. IONIQ 5 har belönats med en mängd internationella utmärkelser varav senast World Car of the Year, World Electric Vehicle of the Year och World Car Design of the Year på World Car Awards i samband med 2022 New York International Auto Show. Senare i år lanseras sedanen IONIQ 6, följt av IONIQ 7 som är en stor helelektrisk SUV med introduktion under 2024.

ELLE-galan tv-sänds i år live på Sjuan och TV4 Play. Där kommer tittare kunna ta del av allt från röda mattan, intervjuer och själva galan i Vinterträdgården på Grand Hotel. För övriga uppdateringar om ELLE-galan 2022 och Hyundais olika aktiviteter på plats följ: @hyundaisverige och @ellesverige samt #ellegalan2022 på Instagram.

Om Hyundai Sverige

Hyundai Bilar Import AB bildades 2018 men Hyundai har varit representerat i Sverige med distribution sedan 1991. I Sverige har Hyundai idag 62 försäljningsställen och 84 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2017 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över, vilket gör Hyundai Motor Company till världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag åtta produktionsbaser och sju center för design- och teknikutveckling utbredda över hela världen.

När 2018 nådde halvvägs hade Hyundai Motor förnyat 90 procent av hela modellprogrammet och erbjuder därmed Europas yngsta produktportfölj. 85 procent av alla Hyundai-bilar sålda i regionen är även designade, utvecklade, testade och byggda i Europa för att möta de höga krav och behov som finns hos europeiska kunder. Produktionen inkluderar därför fabriker i både Tjeckien och Turkiet med en kombinerad årlig kapacitet på 600 000 bilar.

Se www.hyundai.se och följ oss på http://www.mynewsdesk.com/se/hyundaiwww.facebook.com/hyundaisverige
samt @HyundaiSverige på Instagram för mer information och nyheter.