Hyundai inleder influencer-samarbete med Claudia Galli Concha.

Hyundai inleder samarbete med Claudia Galli Concha

Malmö, 7 juni 2021 – Hyundai Sverige inleder ett samarbete med filmproducenten, skådespelaren och influencern Claudia Galli Concha. Efter flera år som bosatt i Los Angeles har Claudia nu flyttat tillbaka till Stockholm med sin man, regissören Manuel Concha och deras två döttrar. Tillsammans med sin helt nya Hyundai TUCSON Hybrid kommer de nu resa hållbart inom Sverige istället. Familjens ödmjuka framtoning, nyfikenhet efter att upptäcka nya platser både till vardags och på semestern går hand i hand med Hyundais varumärke och positionering. Samarbetet med Claudia är en del i Hyundai Sveriges nya ambassadörsprogram där resorna med elektrifierade modeller blir en integrerad och inspirerande del av ambassadörernas vardag.

Claudia har en lång karriär bakom och framför kameran. Hon debuterade redan som tre år gammal i Film-tajm med Trazan och Banarne men fick sitt stora genombrott i Skilda Värdar på TV4. Hon har därefter synts i bland annat Svensson Svensson, Tusenbröder, Parlamentet, Let’s Dance, Fjällbackmorden, Sune på bilsemester, Starke Man och I nöd eller lust. Claudia har även grundat barnklädesmärket Pocci Pocci. I Claudias Sociala Medier-flöden bjuds följarna in i livet tillsammans med maken och filmregissören Manuel Concha samt deras döttrar Chloe och Celeste.

”Det skall bli väldigt spännande att utveckla samarbetet med Claudia,” säger Tobias Joelsson, PR Manager på Hyundai Sverige. ”Hyundai har länge varit ledande i demokratisering av framtidens mobilitetslösningar. Bilar som gör det möjligt för familjer att resa både säkert, bekvämt och hållbart. En kreativ, nyfiken och ödmjuk inställning till livet som vi känner går hand i hand med vad Claudia vill förmedla i sina kanaler. Bilresor är redan en integrerad del av familjen Galli Conchas liv och vi ser fram emot att få följa med på deras utflykter i sin nya TUCSON Hybrid.”

I samband med att svenskarna inte kunde resa utomlands 2020, ökade intresset för att semestra inom Sverige. En lokal upptäckarglädje i hemlandet som är stor även denna sommar. Tillsammans med Claudia och stundande influencer-samarbeten planerar Hyundai att bidra med en mängd restips samt löpande inspirera med nya smultronställen och äventyr i vårt vackra land.

”Jag har alltid älskat att uppleva saker, förflytta mig och se nya platser. Det ger mig perspektiv och perspektiv inspirerar mig,” berättar Claudia Galli Concha. ”Sedan jag fick barn så har utflykter och resor varit något jag och min man har prioriterat, att se nya platser genom barnens perspektiv ger mig ett lugn. Kraven sänks och en promenad på en ny plats kan räcka för att vi ska ha något att prata om hela kvällen. Det är magiskt. När jag väljer bil är det tre saker som är viktiga för mig: den ska vara bekväm, rymlig och miljövänlig. Första gången jag satte mig i min TUCSON så visste jag att jag hade hittat den, bilen som ska vara med på alla våra äventyr. Jag ser så mycket fram emot det här samarbetet!”

Claudias tre tips för lyckade sommaräventyr med bilen:

1. Förbered
Det finns inget som underlättar en längre bilfärd med barn än att man är bra förberedd. Ha med bra och goda snacks, roliga spel, bra låtlistor, vatten, kanske en liten överraskning som barnen får ta del av med jämna mellanrum. Jag brukar ha med en liten present som dom får öppna på halva vägen, (är det jättelångt blir det kanske två presenter). Presenten behöver inte vara stor och dyr, bara något som sysselsätter en stund. Kolla upp vart på vägen ni kan stanna för att sträcka på benen, leka och andas frisk luft. Förberedelser är bilresans bästa vän.

2. Hälsa på en vän
Att ha en skön bil innebär frihet. Ta den friheten och ge näring åt en relation, kanske en vän du inte har träffat på länge eller varför inte en släkting? Vilka i er närhet bor i ett härligt område för sommarsemester? Vad finns det för härliga ställen att bo på i närheten? Jag älskar att kombinera att träffa någon man tycker om med att upptäcka en ny plats samtidigt som personen du hälsar på blir din egen guide.

3. Alla får bestämma
Låt alla välja ett resmål. Ofta så har man olika viljor i en familj. Det tycker jag är underbart att använda som en guide för den perfekta bilsemestern. Dels får du göra precis det du vill och sen får du njuta av saker du kanske aldrig hade valt själv genom att alla får bestämma sin egen favoritgrej. Vad kan det här resultera i? Ett besök på en strutsfarm, ett besök på ett tivoli, en middag vid havet och en natt i tält kanske? Jag tycker det låter som en underbar mix!

Hyundai erbjuder idag ett brett sortiment av familjevänliga SUV:ar med elektrifierade drivlinor. Allt ifrån kompakta KONA som ren elbil eller hybrid, till helt nya TUCSON i versionerna mildhybrid, hybrid eller plug-in hybrid, följt av sjusitsiga Santa Fe med valet mellan hybrid eller plug-in hybrid och vätgas-SUV:en NEXO.

Om Hyundai Sverige

Hyundai Bilar Import AB bildades 2018 men Hyundai har varit representerat i Sverige med distribution sedan 1991. I Sverige har Hyundai idag 62 försäljningsställen och 83 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2017 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över, vilket gör Hyundai Motor Company till världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag åtta produktionsbaser och sju center för design- och teknikutveckling utbredda över hela världen.

När 2018 nådde halvvägs hade Hyundai Motor förnyat 90 procent av hela modellprogrammet och erbjuder därmed Europas yngsta produktportfölj. 85 procent av alla Hyundai-bilar sålda i regionen är även designade, utvecklade, testade och byggda i Europa för att möta de höga krav och behov som finns hos europeiska kunder. Produktionen inkluderar därför fabriker i både Tjeckien och Turkiet med en kombinerad årlig kapacitet på 600 000 bilar.

Se www.hyundai.se och följ oss på http://www.mynewsdesk.com/se/hyundaiwww.facebook.com/hyundaisverige
samt @HyundaiSverige på Instagram för mer information och nyheter.