HYUNDAI KÖR 2010 FIFA WORLD CUP

HYUNDAI KÖR 2010 FIFA WORLD CUP

Hyundai levererar 609 personbilar/ lastbilar samt 32 bussar till FIFA, som officiell bilpartner i 2010 års fotbolls-VM.

Med endast 18 dagar kvar, gasar Hyundai Motor för att leverera hundratals bilar som ska användas för transporter av världens största sportevenemang i Syd Afrika, inklusive bussar som skall transportera samtliga 32 nationer som kvalificerat sig till VM-tävlingen.

Vid en ceremoni överlämnade Hyundai en symbolisk jättenyckel, till FIFAS generalsekreterare Jerome Valcke, framför hela modellprogrammet. Bussarna som skall transportera lagen var dekorerade med respektive nations färger, flaggor och slogans.

ann.sundfeldt@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. Hyundai har idag 80 försäljningsställen landet runt och 110 serviceverkstäder.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2009 3,1 miljoner bilar och exporterade drygt en miljon till distributörer i 193 olika länder. Idag är Hyundai den fjärde största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag fem tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA och Tjeckien, antalet anställda uppgår till 75 000 personer.