Hyundai lanserar demofilmer med David Sundin

Hyundai lanserar demofilmer med David Sundin

Idag lanserar Hyundai sex nyproducerade demofilmer. Filmerna kommer i ett ”topp-fem”-format där fokus ligger på Hyundais bilar men också mer generella filmer om exempelvis att köpa begagnade bilar från Hyundai. Ytterligare tolv filmer ska publiceras framöver, och i spetsen av filmerna står komikern David Sundin och bakom produktionen står Top Hat och Calle Schulman samt Hyundais digitalbyrå Bizkit Havas.

Stockholm den 20 maj 2015

Under 2015 satsar Hyundai i Sverige mycket på egenproducerat material. För en månad sedan lanserade företaget sin egen podcast, Vätgaspodden, och i sommar kommer man att sända en webdokumentär om U21-EM, där Hyundai är huvudsponsor. Och idag lanserar man alltså sex stycken demofilmer där David Sundin tillsammans med skådespelaren Anders Sahlman berättar om fem bra saker med några av Hyundais bilmodeller. Man har också producerat mer generella filmer om varför man ska köpa begagnat av Hyundai och fem fördelar med att köpa bil av ett företag som är ett av de största i världen i sitt gebit. Erik Lindham är PR- och informationschef på Hyundai och berättar:

-Vi satsar mycket på egenproducerat innehåll under året där mycket fokus ligger på YouTube, där vi verkligen vill växa. Det kändes helt naturligt att göra egna demofilmer där vi visar upp våra produkter och tjänster på ett annorlunda sätt. Som bilföretag är det exempelvis inte helt enkelt att prata om rostskyddsgaranti eller milservice på ett inspirerande sätt, men det tycker vi verkligen att vi har lyckats med i de här filmerna.

Det är Calle Schulman på Top Hat som har skrivit manus till filmerna, och Bizkit Havas som tagit fram struktur och format. Uppdraget var att skapa informativa filmer med en twist av humor, där David Sundin och Anders Sahlman iklär sig rollerna som återförsäljare av Hyundai-bilar. David spelar en mer okunnig men viljestark säljare, medan Anders spelar experten:

-Dynamiken mellan David och Anders är fantastisk, och manuset som Calle skrivit är riktigt vasst. Det var precis vad vi var ute efter. Det var också viktigt för oss att filmerna visualiserade vår kärnverksamhet som är bilförsäljning, varför allt utspelar sig i en återförsäljarmiljö, säger Erik.

Ytterligare tolv filmer ska produceras under året, och man räknar med att lansera sex filmer i juni och ytterligare sex i september.

Se Hyundais sex demofilmer:

Hyundai i10: https://www.youtube.com/watch?v=9EiqkBPvN88
Hyundai i20: https://www.youtube.com/watch?v=h9tFUgYV9rM
Hyundai Veloster: https://www.youtube.com/watch?v=mGiKGpv0oxs
Begagnat by Hyundai: https://www.youtube.com/watch?v=yf0vD5ayfrc
Hyundai som bjässetillverkare: https://www.youtube.com/watch?v=27n2nrUIXwM
Fem tekniska supergrejer: https://www.youtube.com/watch?v=Gs008cNn8uo

För mer information om Hyundai, vänligen kontakta:
Erik Lindham
PR- och informationschef Hyundai Bilar AB
+46-706-88 50 31
Erik.lindham@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 85 försäljningsställen och 111 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 186 länder via 5 300 återförsäljare. 2013 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över och Hyundai Motor Company är världens fjärde största biltillverkare. Hyundai har idag 12 bilfabriker; tre i Korea, tre i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland och Brasilien.

Se även www.hyundai.se