Hyundai MasterCard – ett unikt kreditkort!

Hyundai lanserar nu i samarbete med MasterCard ett kreditkort som också genererar bonuspoäng som kan utnyttjas hos auktoriserade Hyundai-verkstäder. Detta smarta Hyundai MasterCard kan användas över hela världen, antingen som kreditkort eller för att ta ut kontanter. Vidare får den som har Hyundai MasterCard bonus och olika specialförmåner. När en kund servar sin bil hos en auktoriserade Hyundai-verkstad, enligt Hyundais rekommenderade serviceprogram och betalar med sitt kort, får han eller hon en servicecheck som berättigar till 200 kronors rabatt på nästa service. Dessutom får kunden en bonuspoäng per krona för samtliga köp som betalas med kortet. Uppgår köpesumman till över 15 000:-/år erhålles dessutom 5000 extra bonuspoäng, vid en köpesumma på 25 000:-/år blir bonusförtjänsten 15 000 poäng. Bonuspoängen omräknas till rabattcheckar som kan användas som betalning hos valfri auktoriserade Hyundai-verkstad. Hyundai MasterCard innebär även en förmånlig reseförsäkring. Den som betalar sin och familjens semesterresa med Hyundai-kortet tecknar med automatik en reseförsäkring. Försäkringen innebär avbeställningsskydd, ersättning för försening av allmänt transportmedel, missad anslutning och bagageförsening. Dessutom ingår självriskeliminering av hem- och villaförsäkring och personbilsförsäkring, på skador som kan drabba permanentbostaden eller den egna personbilen under restiden. Om Hyundai och Fotbolls-VM 2006. Hyundai är en av huvudsponsorerna av 2006 års Fotbolls-VM. I Sverige genomför Hyundai en rad VM-aktiviteter. En gigantisk Goodwill boll, där svenska folket kan skriva sina lyckönskningar, kommer att finnas vid flera orter och evenemang under våren. Passionen för fotboll manifesteras i Hyundai-Cup som avgörs i maj och där vinnande lag kvalificerar sig till Amatör-VM. Hyundai genomför dessutom en slogantävling där vinnarförslaget kommer att pryda svenska landslagets spelarbuss under Fotbolls-VM. Hyundai sponsrar TV-sändningarna under Sveriges VM-matcher. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Ann Sundfeldt, Hyundai Bilar AB, tel: 08-50605031, ann.sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på www.hyundaipress.nu