Hyundai lanserar slogan-tävling inför 2018 FIFA World Cup Russia.

Hyundai Motor lanserar slogan-tävlingen ”Be There With Hyundai” inför 2018 FIFA World Cup Russia™

Januari, 2018 – Hyundai Motor Company, Sydkoreas största biltillverkare och stolt partner till FIFA, lanserar inför 2018 FIFA World Cup Russia™ slogan-tävlingen “Be There With Hyundai”.

Fotbollsfans välkomnas att skicka in bidrag med en potentiell slogan för något av de 32 landslag som spelar i 2018 FIFA World Cup Russia™. Fram till 28 februari går det bra att skicka in bidrag och i april avslöjas tre finalister för varje lag. De 32 individuella vinnarna koras kort därefter under en spännande omgång av onlineröstning.

Vinnande slogans får stoltsera på sidorna av den buss som respektive landslag använder sig av för att ta sig till och från matcherna under 2018 FIFA World Cup Russia™. Fansen som skrivit vinnande slogan för varje lag belönas med en exklusiv upplevelse under karavanen med landslagsbussar. Varje vinnare reser med en vän till Ryssland där de får åka med en officiell Hyundai följebil till busskonvojen och se sitt landslag spela en utvald 2018 FIFA World Cup™-match.

”Vi är spända på att få bjuda in 32 äkta fotbollsfans som våra gäster under 2018 FIFA World Cup™ med vår spännande slogan-tävling, Be There With Hyundai,” säger Scott Noh, Head of Hyundai Motors Brand Strategy Group. ”Som FIFA World Cups officiella bilsponsor är vi dedikerade till att ge fans unika och minnesvärda upplevelser på samma sätt som vi vill bjuda på ett speciellt och givande bilägande för Hyundai-kunder världen över.”

Tävlingen är nu igång och övrig information för fans som vill skicka in bidrag för att heja på sitt lag finns på den officiella hemsidan - www.fifa.com/betherewithhyundai

*Bifogad bild är godkänd av FIFA men kan komma att lätt modifieras framöver.

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1991. I Sverige har Hyundai idag 80 försäljningsställen och 101 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2015 såldes 4,96 miljoner Hyundaibilar världen över och Hyundai Motor Company är världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag 13 bilfabriker; tre i Korea, fyra i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland och Brasilien.

Se även www.hyundai.se

Följ @HyundaiSverige på Instagram