Hyundai presenterar i20 Active

Hyundai presenterar i20 Active

Stockholm, 13 Maj 2016

Hyundai Sverige lanserar nya i20 Active, en robust och kompakt crossover för kunder med en aktiv livsstil.

Hyundai i20 Active breddar Hyundais utbud av i20 och kommer med en hel del rymliga och funktionella funktioner samt sportiga och individuella detaljer. Bilen kompletterar dessutom Hyundais befintliga SUV-sortiment bestående av modellerna Tucson, Santa Fe och Grand Santa Fe.

"Under det senaste året har hela Hyundais SUV-utbud förnyats och uppdaterats med diverse smarta och tekniska funktioner, förklarar Roland Bägén, marknadschef på Hyundai Bilar AB. Med nya i20 Active förstärker vi dessutom vårt erbjudande inom B-segmentet med en attraktiv crossover-modell”

Uppdaterad design, säkerhet och teknik

Nya i20 Active uppvisar en rad sportiga designelement som tröskel- skärmkantsskydd, takreling, hasplåtsdekor fram och bak, 17-tums lättmetallfälgar och sportpedaler med metalldekor. Dessutom finns smarta funktioner som backkamera, nyckellöst låssystem med knappstart och navigationssystem med tjänster från TomTom Live.

Nya turbomotorer

i20 Active lanseras med en helt ny motor; en tre-cylindrig 1.0-liters turboladdad och direktinsprutad bensinmotor. Motorn kommer i två versioner – 100 respektive 120 hk. Båda motorerna lovar en klassledande kombination av prestanda och bränsleekonomi.

Klicka här för att läsa mer om nya i20 Active och se fullständig motor-/prislista.

___________________________________________

För mer information, vänligen kontakta:

PR- & Communicatinons Manager, Hyundai Bilar AB

Tel: +46 (0)733-380 770

Mail: tobias.joelsson@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 88 försäljningsställen och 110 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2015 såldes 4,96 miljoner Hyundaibilar världen över och Hyundai Motor Company är världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag 12 bilfabriker; tre i Korea, tre i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland och Brasilien.

Se även www.hyundai.se

Följ @HyundaiSverige på Instagram