HYUNDAI SÄTTER BOLLEN I RULLNING!

Hyundai fortsätter sin satsning på världens största publiksport fotboll. Samarbetet med FIFA inleddes redan 1999 och i dag har Hyundai – som är världens sjätte största biltillverkare - ett avtal som officiell sponsor för Fotbolls-EM och VM fram till 2014 Det som nu ligger närmast är förstås Fotbolls-EM i Schweiz och Österrike och under våren börjar Hyundai sin uppladdning. En turné arrangeras runt om i Sverige, med start den 18 april. Där kommer att bjudas på musikunderhållning, bilutställning och en mängd olika tävlingar och aktiviteter med många möjligheter att vinna biljetter till EM-fotbollen Hyundai utlyser också en slogantävling, där segraren i varje land förutom äran vinner fotbollsbiljetter, resa och hotell till öppningsmatchen i Basel den 7 juni. Dessutom kommer vinnande bidrag att appliceras på landslagsbussarna. En gigantisk fotboll, som mäter 4 meter i diameter, kommer att finnas med på turnén på samtliga platser. Tanken är att fotbollssupportrarna ska använda bollen till att skriva lyckönskningar och hälsningar till sina idoler på bollen, och på så sätt hjälpa sitt land fram till seger. Efter avslutad turné skickas jättefotbollen iväg för att kunna rullas in på planen inför respektive lands match. Turnéplan 2008: 18 april Norrköping, Tyska Torget, kl. 15-19 19 april Västerås, Hälla Köpcentrum, kl. 13-17 25 april Linköping, Trädgårdstorget, kl. 15-19 26 april Jönköping, A6, kl. 13-17 2 maj Borås, Knalleland, kl. 15.19 3 maj Göteborg, Nordstan, kl.13-17 9 maj Helsingborg, Sundstorget, kl. 15-19 10 maj Malmö, Gustav Adolfs Torg, kl. 13-17 16 maj Karlstad, Mitt i city, kl. 15-19 17 maj Uppsala, Draget, kl. 13-17 24 maj Stockholm, Medborgarplatsen, kl. 13-17 Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Ann Sundfeldt, Hyundai Bilar AB, tel: 08-50605031, ann.sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på www.hyundaipress.nu